ימים טובים למספנות ישראל: עסקה חדשה עם משהב״ט ורבעון חזק 

ההכנסות ברבעון טיפסו בכ-53.6% לכ-252.9 מיליון שקל ומשרד הביטחון הודיע כי הוא רוכש מהחברה ספינת סער חדשה עבור זרוע הים שתחליף את ספינות ה"נירית"

ימים טובים למספנות ישראל: עסקה חדשה עם משהב״ט ורבעון חזק 

קרדיט: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון
 

״חברת מספנות ישראל דיווחה על תוצאות טובות לרבעון השני של השנה, המניה מטפסת ב-4%. ההכנסות ברבעון טיפסו בכ-53.6% לכ-252.9 מיליון שקל, לעומת כ-164.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד״, כותבים בפרסום של bizportal

״הרווח התפעולי של החברה עלה בכ-65.3% לכ-36.9 מיליון שקל, לעומת כ-22.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי הסתכם לכ-29.2 מיליון שקל (כ-27.6 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות), בהשוואה לרווח נקי של כ-20 מיליון שקל (כ-17 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות) ברבעון המקביל אשתקד.״ 

בנוסף, היום (ה) דווח כי מנהל הרכש במשרד הביטחון וחברת מספנות ישראל חתמו על הסכם לתכנון ספינת הסער הבאה של זרוע הים, שתחליף את ספינות ה"נירית" הוותיקות. היקף הסכם התכנון נאמד בכ-50 מיליון ש״ח. 

שר הביטחון, בני גנץ: "מדובר בהסכם שיחזק את הכלכלה הישראלית ואת הביטחון הלאומי. מערכת הביטחון כולה, תמשיך לשים דגש על חיזוק התעשייה הישראלית כחלק מפיתוח החוסן הכולל של מדינת ישראל וה-DNA הייחודי שלנו כמדינה שמייצרת ביטחון".

סמנכ"ל וראש מנה"ר במשרד הביטחון, אבי דדון, בישר אמש (ד') על חתימת הסכם התכנון  לעובדי מספנות ישראל בחיפה, בטקס הרמת כוסית בהשתתפות ראש מספן ציוד בזרוע הים, תא"ל אריאל שיר.

במסגרת ההסכם, שגובש בעבודה משותפת עם זרוע הים, מספנות ישראל תבצע תכן הנדסי מפורט לספינת הסער הבאה בהיקף של כ-50 מיליון ש"ח. אורכה הצפוי של הספינה מדגם "רשף" יהיה 78 מטרים, משקלה עד 1,000 טונות ומהירותה כ-30 קשר. 

היא צפויה להחליף את ספינות ה"נירית" הותיקות שנקלטו בחיל הים לפני כ-40 שנה. עבודות ההנדסה צפויות להימשך כשנתיים, שבמהלכן תתקבל ההחלטה על תהליך ייצור הספינות.  הסכם התכנון מצטרף לרכישת ארבע ספינות מדגם "שלדג" סימן 5 לצי ספינות הביטחון של זרוע הים, שעליו הכריז משרד הביטחון בחודש שעבר בהיקף של כ-100 מיליון ש"ח. 

סמנכ"ל וראש מנהל הרכש, אבי דדון: "אחרי שני עשורים, משרד הביטחון מחזיר לישראל נדבך משמעותי מבניין הכוח של זרוע הים. שני ההסכמים שחתמנו בתוך חודש, לתכנון ספינת הסער העתידית ולייצור ספינות השלדג הבאות של החיל, יחזקו את צה"ל, יחזקו את התעסוקה בצפון ויתרמו ליצוא הביטחוני באופן משמעותי."

מנכ"ל מספנות ישראל, איתן צוקר: "אנו גאים לקחת חלק משמעותי בבניית הכח הימי העתידי של ישראל, לתכנן ולבנות עבור משרד הביטחון וחיל הים את ספינות הטילים החדשות, המתקדמות מסוגן בעולם והמותאמות בדיוק לאסטרטגיה הביטחונית של ישראל. אנו מעריכים ומודים למשרד הביטחון וחיל הים על הבעת האמון ועל ההחלטה למסור את תכנון ובניית כלי השיט העתידיים של חיל הים למספנות ישראל.

״לתכנון ולבניה של ספינת הטילים החדשה של חיל הים  משמעותיות לאומית נוספות. בכלל זה יצירת מקומות תעסוקה חדשים בצפון, פתיחה של שווקי יצוא והרחבת התעסוקה בעזרת שיתופי פעולה עם עשרות קבלני משנה ועם מיטב התעשיות הביטחוניות בישראל."

אולי יעניין אותך גם