טורקיה חוסמת את גבולה לפליטי אפגניסטן

אלפים נעצרו בגבול הטורקי ומי שהצליחו לחצות את הגבול נתקל ביחידות של משטרת טורקיה שהודפים את הפליטים חזרה אל מעבר לגבול

Children running to take cover as the heavy dust and the wind pierce through the Nawabad Farabi-ha IDP camp.  © UNHCR/Edris Lutfi

רבבות פליטים אפגניים עוזבים את המדינה בדרכים שונות מידי שבוע, חלקם עשו מסע של 1,400 מייל באיראן כדי להגיע לאירופה, אך טורקיה חסמה את גבולה לפליטי אפגניסטן. 

אלפים נעצרו בגבול הטורקי ומי שהצליחו לחצות את הגבול נתקל ביחידות של משטרת טורקיה שהודפים את הפליטים חזרה אל מעבר לגבול. נשיא טורקיה ארדואן שוחח בטלפון עם קנצלרית גרמניה מרקל והזהיר אותה שטורקיה "לא תוכל לשאת בנטל הזה". ניו יורק טיימס מדווח שדעת הקהל בטורקיה מתנגדת לכניסת פליטים אפגניים בגלל המצב הכלכלי הירוד  במדינה. 

בקבול הודיע הטליבן כי מאות מלוחמיו מועברים לעמק  פנג'שיר, האזור היחיד באפגניסטן שעדיין איננו נשלט על ידי הטליבן. אזור זה נמצא צפונית לבירה קבול והוא מעוז של מתנגדי הטליבן, ומרוכזים שם עכשיו אלפי לוחמים, כולל חיילים מצבא אפגניסטן המתנגדים לטליבן. 

דובר של כוחות ההתנגדות האלו עלי מייסאם נזארי אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי בעמק פנג'שיר יש 9,000 לוחמים מתנגדי טליבן התומכים באחמד מסעוד, בנו של מנהיג המוג'הידין אחמד סאלח מסעוד, מנהיג נערץ באפגניסטן שנרצח על ידי ארגון אל קאידה יומיים לפני מתקפת מגדלי התאומים בניו יורק בשנת 2001. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית