דיווח: מנהל ה- CIA נפגש עם מנהיג הטליבאן גאני ברדר

ה- CIA היה זה שהכניס את ברדר לכלא לפני כ-11 שנים וזה שהכשיר את הכוחות המיוחדים של הממשל האפגני שקרס. היוצרות התהפכו ושני האישים נפגשו ללבן עמדות 

מנהל ה- CIA וויליאם ברנס בביקורו האחרון בישראל. צילום: עמוס בן גרשום - לע״מ

מנהל ה- CIA וויליאם ברנס קיים פגישה חשאית בקאבול עם מנהיג הטליבאן עבדול גאני ברדר, כך לפי פרסום של washingtonpost. מבחינתו של ברדר, הפגישה עם מנהל ה- CIA מגיעה עם גוון אירוניה, 11 שנים לאחר שסוכנות הריגול עצרה אותו במבצע משותף של ה-CIA עם הביון הפקיסטני שהכניס אותו לכלא ל -8 שנים. 

לאחר שחרורו מהכלא בשנת 2018, שימש ברדר כמנהל המשא ומתן הראשי של הטליבאן בשיחות שלום עם ארצות הברית בקטאר שהביא להסכם עם ממשל טראמפ בנוגע להסגת הכוחות האמריקאים. בנובמבר 2020 הוא הצטלם מול כיסאות עם מסגרת זהב עם שר החוץ מייק פומפאו. 

ברדאר, כחברו הקרוב של המנהיג העליון המייסד של הטליבאן, מוחמד עומר, הוא בעל השפעה משמעותית על דרג הניהול של הטליבאן. הוא נלחם בכוחות הסובייטים במהלך כיבוש אפגניסטן והיה מושל בכמה מחוזות בשנות ה -90 כאשר הטאליבן שלט במדינה. 

בפגישתו עם ברנס ביום שני האחרון, התמודד ברדר עם אחד הדיפלומטים המנוסים ביותר באמריקה, סגן מזכיר המדינה לשעבר, ששימש גם כשגריר ארה"ב ברוסיה. בחודש אפריל האחרון, ערך ברנס טיול ללא הודעה מוקדמת באפגניסטן מכיוון שעלו חששות על היכולת של הממשלה האפגנית להדוף את הטליבאן לאחר הנסיגה האמריקאית.

ברנס מנהל את סוכנות הריגול שהכשירה יחידות מובחרות של הכוחות המיוחדים האפגניים (שטרם ברור מה נשאר מהן. חלקם כנראה הצטרפו לטאליבן, חלקם לכיסי התנגדות בצפון המדינה וחלק אחר נס על נפשו). 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית