התחרות על אספקת נפט מעירק ללבנון בעיצומה

על פי intelligenceonline, חברת Litasco - החברה השוויצרית המנהלת משא ומתן עבור Lukoil - היא בעלת הסיכוי הטוב ביותר להשיג את החוזה. בלבנון מצפים לקבל משלוח ראשון עוד החודש

Lebanese Director General of General Security abbas ibrahim | Anwar Amro, European Commission - https://audiovisual.ec.europa.eu/en/photo/P-051359~2F00-26

כשהמשבר האנרגטי בלבנון הולך ומחמיר, המדינה מחפשת בדחיפות להוציא לפועל הסכם נפט עם עיראק שהוכרז בבגדד ב -24 ביולי. לפיו, חברות הנפט המעוניינות למכור נפט, כמיליון טון, צריכות היו להגיש עד ה-12 באוגוסט את בקשותיהן למחלקת הנפט הממשלתית בלבנון, בראשות אורורה פגהאלי. על פי intelligenceonline , החברות Vitol, Litasco, Coral חברת הנפט הלאומית של האמירויות (ENOC) וחברה חמישית מתחרות על החוזה.

על פי הפרסום, זכייה מותנית באישור בגדד. לפי הפרסום, חברת Vitol ההולנדית נכנסה לרשימה השחורה מכיוון שהיא סוחרת בנפט גולמי מכורדיסטן העיראקית, שלבגדד יש מחלוקת פיננסית עימה. באופן דומה, חברת Coral הלבנונית הואשמה באספקת נפט לסוריה וייתכן שלא תקבל את אישור בגדאד. ״נראה כי Litasco - החברה השוויצרית המנהלת משא ומתן עבור Lukoil - היא בעלת הסיכוי הטוב ביותר להשיג את החוזה״, כותבים בפרסום. 

עבאס איברהים, איש המודיעין הלבנוני ואדריכל העסקה, מקווה למסירה ראשונה עד סוף חודש זה, גם אם מספר פרטים טכניים יישארו באוויר. ב -11 באוגוסט, ריאד סלאמה, נגיד בנק לבנון (BDL), הודיע כי סובסידיות הדלק הושעו ולאחר מכן הודיעה EDL על הפסקת חשמל מלאה ב-15 באוגוסט והשאירה חלקים במדינה בחושך. 

הדלק, שאינו מתאים לשימוש בתחנות הכוח של לבנון, יוחלף על ידי צד שלישי כלשהו לדלק בעל תכולת גופרית נמוכה יותר. הפרטים ומודל התשלום של העסקה טרם נחשפו.


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית