בתוך חבילת בגדים וממתקים: ניסיון ההברחה של אקדח ומחסנית לישראל

כמה עולה אקדח לא חוקי בישראל? ובכן, במקרה הנידון, 14,097 ש״ח במזומן. כתבי אישום הוגשו נגד תושבי יפו ואשדוד בגין סחר בנשק 

צילום: משטרת ישראל

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה היום לבית המשפט המחוזי מרכז כתבי אישום כנגד רמי גוהאר, (37) מיפו ונגד אושרי חדד, (32) מאשדוד, בגין קשירת קשר לפשע (ייבוא נשק ועסקה אחרת בנשק), ייבוא נשק שלא כדין בצוותא, ניסיון ביצוע עסקה אחרת בנשק בצוותא, ושיבוש מהלכי משפט, זאת לאחר שהבריחו לישראל אקדח ומחסנית אותם ייבאו מארה"ב באמצעות הדואר.  

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש בידי עו"ד אורי רינצקי, הנאשמים החליטו לייבא לישראל אקדח ומחסנית ולשם כך פנו לקרוב משפחתו של אושרי, המתגורר בארה"ב. על פי התכנית, התבקש קרוב המשפחה להסליק עבור הנאשמים את האקדח והמחסנית בתוך חבילה שהכילה בגדים וממתקים ולשלוח אותה באמצעות הדואר, כאשר נקבע כי עם הגעת האקדח לישראל, הוא יועבר לידי רמי בתמורה לסכום כסף.

עם הגעת החבילה ארצה, גילו רשויות הדואר כי החבילה מכילה את האקדח, ויידעו בכך את משטרת ישראל. משטרת ישראל החליפה חלק מתכולת החבילה כך שבמקום בו הונח האקדח המקורי הוכנס חפץ דמוי אקדח. בהמשך לכך, נשלחה החבילה ובתוכה אקדח הדמה לביתו של אושרי.

בעודו ממתין לקבלת החבילה לידיו, שוחח אושרי עם רמי והנחה אותו למחוק את היסטוריית ההתקשרות ביניהם בישומון הווטסאפ, ולהשבית את הטלפון הנייד שלו. בעת הגעת החבילה לביתו, נכחו בו אושרי ואשתו, אשר היתה מיודעת אף היא באשר לייבוא האקדח ומכירתו.

השניים נעלו את דלת הבית, פתחו את החבילה, אך לא הבחינו כי מדובר באקדח דמה, ואושרי אף דרך אותו. בשלב זה התקשר אושרי לנאשם, באמצעות הטלפון הנייד של אשתו, וביקש ממנו, תוך שימוש במילות קוד, להגיע לביתו על מנת להשלים את העברת האקדח לידיו.

רמי יצא לכיוון ביתו של אושרי כשברשותו סך של 14,097 ₪ במזומן, שיועד כתמורה עבור האקדח, וכשאינו יודע כי באותה העת אושרי ואשתו כבר נעצרו בידי המשטרה. בהגיעו לקרבת ביתם, נעצר גם רמי על ידי כוחות משטרה. בנוסף, מואשם רמי גוהאר בהחזקת תחמושת שלא כדין לאחר שבאותו היום נמצאו בביתו עשרות כדורי תחמושת חסרי קליע.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית