פרשנות | הממשלה משתנה, הבוץ העזתי לא: שוטר מג״ב נפצע אנוש במהומות בגבול עזה 

ישראל לא שילמה לפקידי חמאס כסף קטארי, חמאס איים בהסלמה, המצרים הגיעו לירושלים וקיבלו כתף קרה וחמאס קיים את הבטחתו להסלמה 

סמ"ר בראל חדריה שמואלי. צילום: משטרת ישראל 

אתמול (ש) נפצע שוטר מג״ב באופן אנוש מירי אקדח בגבול עזה. השוטר פעל כצלף בחרך ירי בחומת הבטון בגבול עזה. על פי סרטון שפורסם ברשת, פלסטיני, ככל הנראה קצין חמאס על אזרחי, הכניס אקדח לחרך הירי ולחץ על ההדק. הפצוע הוא סמ"ר בראל חדריה שמואלי בן 21 תושב באר יעקב. 

האירוע התקיים על רקע תהלוכה בגבול עזה לציון 52 שנים לשריפה במסגד אל אקצה. האירוע, שהיה אמור להיות לא אלים, הפך לאלים באופן צפוי, וצה״ל טען כי נערך. על פי צה״ל, מאות מפרי סדר פלסטינים התקהלו משעות אחר הצהריים בסמוך לגדר, בצפון רצועת עזה. ״בשבוע האחרון נערכו בפיקוד הדרום להפרות הסדר, הגבירו כוננות ותוגברו בסד״כ ימ"ס מג"ב וצלפים מיחידות מיוחדות שהוצבו במרחב הגדר״, טוענים בצבא. 

״במהלך הפרות הסדר התקרבו לגדר כמאות מפגינים במוקד אחד בצפון הרצועה. המפגינים ניסו לטפס על הגדר והשליכו מטענים לעבר כוחות צה"ל. לוחמי צה"ל שהיו ערוכים מבעוד מועד במרחב השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות, ובהתאם לצורך גם בירי רוגר וירי צלפים.״ כמו כן, במהלך הפרת הסדר אירע ניסיון חטיפת נשק של חייל צה"ל. הלוחם נאבק, והצליח למנוע מהם לחטוף את כלי הנשק אשר נמצא בידיו. הפרות הסדר נמשכו כשלוש שעות.  

המהומות מגיעות על רקע העדר הסדרה בתשלומים לחמאס. מאז מבצע ״שומר החומות״ ישראל, בתיווך מצרים, מנהלת מו״מ עם חמאס למודל תשלום שאינו כולל מזוודות. עד כתיבת שורות אלו, הצליחו להגיע להסדר של חלוקת כסף למשפחות עניות בעזה והכנסת מכליות דלק. את שתי הפעולות ינהל האו״ם.

עם זאת, את הבעיה הקשה, תשלום לפקידי חמאס, לא פתרו. חמאס איים בהסלמה בשל כך - ואכן קיים. המהומות גם פרצו לאחר ביקורו של שר המודיעין המצרי בישראל שהגיע לסגור את מתווה התשלומים. בפועל, כאמור, היו מהומות על הגדר למרות המו״מ.

בעקבות האירועים ופציעתו של שוטר מג״ב , צה״ל תקף בעזה. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית