הענקית הסינית Haier מחפשת טכנולוגיות נדל״ן ישראליות

מרכז החדשנות של החברה בישראל קיים מפגש משקיעים של חברות סטארט-אפ בתחומי טכנולוגיות בניה, תכנון ונדל״ן מול מנהלי ענקיות בנייה ומשקיעים בקרנות מסין

עמליה פז, מייסדת שותפה של מרכז Bricks Proptech Innovation. צילום: יח״צ, באדיבות המרכז

מרכז החדשנות של Haier בישראל קיים מפגש משקיעים של סטארטאפים בתחומי טכנולוגיות בניה, תכנון ונדל"ן מול מנהלי ענקיות בנייה סיניות, משקיעי קרנות סיניות, ואחרים. המפגש נערך על ידי HCH Ventures, זרוע ההשקעות והייעוץ של Haier הפעילה בארץ באמצעות מרכז החדשנות, שקישרה בין חברות ענק סיניות לבין יזמים ישראלים בתחום טכנולוגיות הבניה והנדל"ן, כדי לבחון אפשרויות לשיתוף פעולה והשקעה.

תעשיית הבנייה הסינית נחשבת לגדולה בעולם, ומוערכת בהיקף של מעל ארבעה טריליון דולר בשנת 2020. בשנה שעברה פרסמו גורמים ממשלתיים סיניים שורת הנחיות הקוראות לחברות בענף להאיץ את השימוש במודלי בניה דיגיטליים תוך שימוש בבינה מלאכותית. לפיכך, גם בסין, כמו בישראל, מתפתחת תעשיה של סטארטאפים המפתחים טכנולוגיות בתחומים הנ"ל. עם זאת, הסינים מחפשים חדשנות גם באקוסיסטם הישראלי, אותו הם מכירים ומעריכים. כיום פועלים בסין כ - 300 מיזמי קונטק ופרופטק, רובם בשלבי Early-stage, הממוקמים בעיקר בערים הגדולות.

עמליה פז, שותפה מייסדת של מרכז Bricks Proptech Innovation, המחבר את חברות הנדל"ן   למיזמי קונטק ופרופטק הכוללים טכנולוגיות לעולם הנדל"ן משלבי התכנון, הבניה ועד ניהול הנכסים, הציגה באירוע את האקוסיסטם הישראלי. לדבריה, "תעשיית הנדל"ן השמרנית היא אחת האחרונות ביישום טכנולוגיות חדשניות אבל מדובר בתהליך אמיתי שהולך ומאיץ בשנה האחרונה. האקוסיסטם הישראלי עדיין צעיר וכולל כ-200 סטארטאפים, רובם חדשים יחסית, אבל החדשנות בו מלהיבה את הדמיון ואין ספק שחלק מהחברות יביאו לשינוי בשטח.

״התדמית של ׳אומת הסטארט-אפ׳ המבוססת היטב על הצלחתן של מיזמי טק ישראלים רבים, מושכת את תשומת לבם של חברות נדל"ן סיניות שחלקן בעלות נוכחות בינלאומית חזקה ופותחות שעריהן למיזמי פרופטק ישראלים. כנציגים של הפרופטק והקונטק הישראלי אין שבוע שאנחנו לא מקבלים פניות מהשחקנים הכי גדולים בתחום כדי שנחבר להם טכנולוגיות ישראליות רלוונטיות לשיתופי פעולה או להשקעה. יש כאן שוק של ׳תעשייה ישנה׳ לא פחות גדול מסייבר, ולכן ההזדמנות עצומה הן מבחינת היזמים הישראלים והן מבחינת המשקיעים".

מרכז החדשנות של האייר בישראל הינו המרכז האירופאי של החברה ומתמקד במציאת טכנולוגיות ישראליות ואירופאיות לקווי הייצור של החברה ובמיוחד כאלה בתחום הסנסורים, החומרים, השבבים, אינטרנט של הדברים והאנרגיה. HCH Ventures בישראל מתמקדת בקידום טכנולוגיות ישראליות בסין ובחיבור לחברות הבנות של האייר. בין החברות הסיניות שהשתתפו באירוע היו חברות בת גדולות של Haier בתחום הנדל"ן והערים החכמות, וקרנות הון-סיכון בתחומים אלה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית