תדלוק אווירי ראשון של מטוס התדלוק KC-46 עבור חיל האוויר של יפן
חיל האוויר של יפן הוא הלקוח הבינלאומי הראון של מטוס התדלוק שיימסר ליפן עוד השנה
דן ארקין
| 19/08/2021
מטוס התדלוק האווירי KC-46A (בואינג) המיועד לחיל האוויר היפני, ביצע השבוע טיסת תדלוק אווירי ראשונה עבור לקוח בינלאומי. מעל מדינת וושינגטון, שם נמצאים מתקני חברת בואינג, תדלק המטוס מטוס תדלוק אווירי אחר. KC-46 מיועד לרכש על ידי חיל האוויר הישראלי. יש כבר הסכמה ישראלית להצטיידות, להחלפת מטוסי תדלוק ישנים, אך חוזה עדיין אין.
חיל האוויר של יפן הוא הלקוח הבינלאומי הראון של מטוס התדלוק שיימסר ליפן עוד השנה. מטוס זה יכול לתדלק בשיטת BOOM (צינור תדלוק קשיח) את המטוסים של כל זרועות האוויר האמריקניים, ועד כה העביר בתדלוק אווירי של מטוסים אמריקניים 42 מיליון ליטר דלק.
ג'יימי ברגס, ראש תכנית מטוסי KC-46, אמר שזה מטוס התדלוק המתקדם ביותר בעולם, ואילו וויל שפר, נשיא בואינג יפן, הוסיף כי ייחודו של המטוס היא בכך שמלבד תדלוק אווירי הוא בעל יכולת להטיס מטענים ונוסעים.
חיל האוויר של יפן הוא הלקוח הבינלאומי הראון של מטוס התדלוק שיימסר ליפן עוד השנה
מטוס התדלוק האווירי KC-46A (בואינג) המיועד לחיל האוויר היפני, ביצע השבוע טיסת תדלוק אווירי ראשונה עבור לקוח בינלאומי. מעל מדינת וושינגטון, שם נמצאים מתקני חברת בואינג, תדלק המטוס מטוס תדלוק אווירי אחר. KC-46 מיועד לרכש על ידי חיל האוויר הישראלי. יש כבר הסכמה ישראלית להצטיידות, להחלפת מטוסי תדלוק ישנים, אך חוזה עדיין אין.
חיל האוויר של יפן הוא הלקוח הבינלאומי הראון של מטוס התדלוק שיימסר ליפן עוד השנה. מטוס זה יכול לתדלק בשיטת BOOM (צינור תדלוק קשיח) את המטוסים של כל זרועות האוויר האמריקניים, ועד כה העביר בתדלוק אווירי של מטוסים אמריקניים 42 מיליון ליטר דלק.
ג'יימי ברגס, ראש תכנית מטוסי KC-46, אמר שזה מטוס התדלוק המתקדם ביותר בעולם, ואילו וויל שפר, נשיא בואינג יפן, הוסיף כי ייחודו של המטוס היא בכך שמלבד תדלוק אווירי הוא בעל יכולת להטיס מטענים ונוסעים.