בנט בסיבוב דיפלומטי: יפגש עם נשיא ארה״ב ונשיא מצרים

ביום חמישי 26 באוגוסט ייפגש ראש הממשלה בנט עם הנשיא ביידן בבית הלבן בוושינגטון. בנוסף, בעתיד הקרוב, צפוי בנט לטוס גם לביקור רשמי במצרים בהזמנת הנשיא א-סיסי

קובי גדעון - לע״מ

בשבועות הקרובים ייצא ראש הממשלה נפתלי בנט לשני ביקורים רשמיים חשובים מן המעלה הראשונה אחרי שהוזמן להיפגש עם הנשיא ג'ו ביידן בבית הלבן והוזמן לביקור רשמי במצרים על ידי הנשיא א-סיסי. 

ביום חמישי 26 באוגוסט ייפגש ראש הממשלה בנט עם הנשיא ביידן בבית הלבן בוושינגטון. רשמית נמסר ששני המנהיגים ידונו בנושאים  מדיניים וכלכליים וביטחוניים, ובראשם הגרעין האיראני.

משלחת ראש הממשלה תצא לארה"ב בשבוע הבא לביקורו הראשון בנט בחו"ל כראש ממשלה. הבית הלבן פרסם הודעה רשמית ובה הזמנה רשמית לבנט להתקבל אצל הנשיא ב-26 בחודש. 

וגם, התחממות בקשרי ישראל-מצרים: הנשיא א-סיסי הזמין את ראש הממשלה נפתלי בנט לביקור רשמי בקהיר "תוך כמה שבועות", ובבירה המצרית ביקרו השבוע ראשי המל"ל, היוצא והנכנס. הנושא העיקרי בשיחות ישראל-מצרים: המצב בעזה.

לשכת ראש הממשלה הודיעה כי הזמנת נשיא מצרים לראש הממשלה בנט לבקר במצרים נמסרה לבנט בפגישתו היום (יום ד') בירושלים עם ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל. הביקור הקודם של ראש ממשלה מישראל במצרים היה ב-2011, אז הוזמן בנימין נתניהו על ידי הנשיא מובארק. 

לאחרונה ביקרו בקאהיר ראש המל"ל החדש איל חולתא וראש המל"ל היוצא מאיר בן שבת. הם נפגשו עם ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל ובדיווח של WALLA נאמר  שנושא השיחות העיקרי היה המצב בעזה והמאמצים לייצוב הפסקת האש. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית