ענקית הטלקום T-Mobile נפלה קורבן למתקפת סייבר

ברשת האפלה מוצעים למכירה הנתונים האישיים של עשרות מיליוני משתמשי החברה לכאורה. החברה הותקפה כבר מספר פעמים בשנים האחרונות

REUTERS/Lucas Jackson

ענקית הטלקום האמריקנית T-Mobile אישרה כי נפלה קורבן למתקפת סייבר, יום לאחר שאתר Motherboard פרסם ידיעה, שהפכה ויראלית תוך זמן קצר, בנוגע לפורום ברשת האפלה שמציע למכירה מספרי ביטוח לאומי אמריקני (social security) ונתונים אישיים נוספים שנלקחו משרתי T-Mobile. האתר מדווח כי יצר קשר עם המוכר, שאמר לו כי נפרצו הנתונים של 100 מיליון איש ושהוא מספק נתונים של 30 מיליון מהם, במחיר של 6 ביטקוין – כ-270 אלף דולר.

החברה עצמה שחררה מספר הודעות בהן דיווחה כי היא בודקת את הנושא. בהודעה האחרונה שפורסמה הבוקר (ד׳, שעון ישראל), התייחסה T-Mobile למתקפה כאל ״מתוחכמת מאוד״, והדגישה כי מיטב חוקרי הסייבר מנסים לפצח אותה יחד עם רשויות אכיפת החוק. לראשונה, אישרה כי נגנב מידע אישי מהמערכת כגון שמות, תאריכי לידה ופרטי זיהוי שונים כגון מספר רישיון נהיגה או ביטוח לאומי, אך כי כרגע אין אינדיקציה שנגנב גם מידע כלכלי דוגמת פרטי חיוב או מספרי כרטיסי אשראי. בנוסף, לדברי החברה נפרץ מספר נמוך יותר של חשבונות מאשר הדיווח בתקשורת: כ-7.8 מיליון חשבונות של לקוחות קיימים, ולמעלה מ-40 מיליון של לקוחות לשעבר או פוטנציאלים.

״אנו מתייחסים ברצינות רבה להגנה על לקוחותינו ונמשיך לעבוד מסביב לשעון על חקירה זו כדי להבטיח שאנו מטפלים בלקוחות לאור מתקפה זדונית זו״, נמסר מהחברה – שהותקפה מספר פעמים בשנים האחרונות. בינואר האחרון הודתה כי נגנבו כ-200 אלף רשומות של שיחות, ובשנה שעברה דיווחה על גניבת פרטי תשלום של כמיליון משתמשים. מניית החברה, שלה כמעט 105 מיליון משתמשים רשומים בארה״ב לבדה (השנייה בגודלה לאחר Verizon), צללה לאחר היוודע דבר המתקפה האחרונה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית