אלביט: הזמנה של 170 מליון ש״ח ממפעל עשות אשקלון

מנהל הרכש במשרד הביטחון ירכוש ממפעל 'עשות אשקלון' ממסרות ורכיבים לטנקי המרכבה ונגמ"שי הנמר בכ-170 מיליון ש״ח

קרדיט לתמונה: אלביט מערכות
 

משרד הביטחון, באמצעות היחידה לרכש מרכבה נמר במנה״ר ובשיתוף עם מנהלת הרק"מ (מנת"ק), מודיע היום (ד’) על הזמנות חדשות בהיקף של כ-170 מיליון ש"ח למפעל 'עשות אשקלון' מקבוצת 'אלביט מערכות'. המפעל המעסיק כ-450 עובדים וכ-300 ספקים מהדרום.

מפעל 'עשות אשקלון' מעסיק כ-450 עובדים וכ-300 ספקים, רובם מאזור אשקלון והישובים הסובבים. המפעל מתמחה בייצור מערכות הנעה לטנקים ורק"מ. משרד הביטחון ירכוש מהמפעל ממסרות, מתלים והינעים לטנקי המרכבה סימן 4 ולנגמ"שי הנמר. היקף הרכש מהמפעל בחמש שנים האחרונות נאמד בכ-900 מיליון ש"ח. 

שר הביטחון, בני גנץ: "אני מברך על המשך החיזוק של מערכת הביטחון בתוצרת איכותית כחול לבן. טנקי המרכבה ונגמ"שי הנמר הם חלק מרכזי מהכלים המבצעיים של צה"ל, והתעשייה הישראלית היא גאווה לאומית, שמשרתת גם את צורכי החברה והכלכלה וגם את הצורך בשמירה על הכשירות והעוצמה של צה"ל. נמשיך לחזק את הרכש הישראלי, תוך מתן דגש למפעלים הממוקמים בפריפריה".

סמנכ"ל וראש מנה"ר במשרד הביטחון, אבי דדון: "מפעל עשות אשקלון הוא עוגן לאספקת רכיבים לפרויקט המרכבה וגם עוגן מרכזי לתעסוקה באשקלון והדרום. זוהי עוד דוגמא לקשר ההדוק שבין ביטחון וכלכלה. נמשיך לעודד ייצור ישראלי ולחזק את הפריפריה".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית