נפתח המחזור השלישי של תכנית ההאצה היוקרתית של משרד הכלכלה והתעשייה

זהו המחזור הראשון לשנה זו, לאחר 20 תכניות האצה בפריסה ארצית שערך המשרד בשנים 2019-2020

שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי, מתוך אתר מפלגת ״יש עתיד״

הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, באמצעות מעוף-טק ובשיתוף עיריית שדרות ורשויות העוטף, השיקה אתמול (ד׳) את המחזור השלישי של תכנית ההאצה שלה. באירוע הפתיחה שנערך במרכז הצעירים בשדרות נכחו שרת הכלכלה והתעשייה, האלופה (במיל') אורנה ברביבאי, וכן ראשי רשויות העוטף.

תכנית MaofTech הינה תכנית האצה (אקסלרטור) למיזמים שמטרתה לקדם את המיזם משלב מוקדם בהתפתחות סטארט-אפ לשלב המאפשר גיוס כסף ראשוני ממשקיעים ו/ או מתכניות ממשלתיות אחרות. התוכנית נמשכת תשעה חודשים ונועדה לשפר את הכישורים והידע של סטארטאפיסטים על ידי האצתם בתחומים העסקיים, שיווקיים, משפטיים, פיננסיים, גיוס הון והרחבת הנטוורקינג, כולל הצגה בפני פאנל משקיעים.

לאחר תהליך סינון התקבלו  14 מיזמים מתוך כ- 50 פניות שהגיעו לתכנית המיועדת ליישובי הנגב המערבי. שמונה מתוך 14 המיזמים שהתקבלו הם בהובלת נשים כמנהלות או מייסדות. במחזור הנוכחי יינתן דגש לסטרטאפיסטים המפתחים טכנולוגיות חדשניות במספר נושאים, ביניהם אי-קומרס, ad-tech, health tech, travel techועוד. האקסלרטור ינוהל על ידי טל כתרן , שניהל בהצלחה את שני המחזורים הקודמים של התוכנית.

שרת הכלכלה והתעשייה, האלופה (במיל') אורנה ברביבאי: "אני שמחה להשיק תוכנית נוספת של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים כדי לתמרץ סטרטאפים שנמצאים בתחילת דרכם, על ידי הענקת ליווי מקצועי, שנועד לקדם ולעודד יוזמות חדשניות המהוות נדבך חשוב בהמשך שגשוגה של הכלכלה הישראלית".

רן קויתי, מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים: "תכנית המאיצים נועדה לסייע לסטארטאפים בפיתוח הרעיון שלהם למוצר, ולתת מעטפת של ידע תומך בתחומים עסקיים, פיננסיים ושיווקיים, וכן להכין את היזמים לגיוס משקיעים. אנחנו רואים שבמחזורים הקודמים יזמים הצליחו לגייס כספים, ובוגרי האקסלרטור הותיק מכולם בנצרת, אף הקימו חברות פעילות.

״מעבר לסיוע הפרטני שמקבלים היזמים, יש לתכנית גם מטרה נוספת, והיא לפתח אקו-סיסטם שמעודד צמיחה של יזמות טכנולוגית, באזורים גיאוגרפיים נרחבים. כך שיזמים יוכלו לפתח את המיזמים שלהם במקום מגוריהם, ולא יצטרכו בהכרח לנסוע למרכז, וכן להשפיע על מעגלים כלכליים נוספים בסביבתם ולתרום לפיתוח הכלכלה האזורית".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית