משרד הביטחון וצה"ל מקימים מערך לטיפול בחולי קורונה באשפוז בית

המערך יתבסס על רופאים ואחיות מהמערך הסדיר של צה"ל, שאינם עובדים כעת במסגרת בתי החולים וקופות החולים

אריאל חרמוני - משרד הביטחון

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר אשל וסגן הרמטכ"ל, אלוף הרצי הלוי, הטילו על מנהל הרכש (מנה"ר) ועל חיל הרפואה בצה"ל, את המשימה להקים מערך טיפול בחולים הנמצאים ב"אשפוז בית".

המערך יתבסס על רופאים ואחיות מהמערך הסדיר של צה"ל, שאינם עובדים כעת במסגרת בתי החולים וקופות החולים. על-פי התכנית יוקמו עשרות חוליות רפואיות (רופא צבאי, אחות ונהג), שיגיעו לביקורים בבתי המאושפזים, יעניקו להם טיפול מקצועי ומקיף ויציידו אותם בתרופות ובאמצעי ניטור רפואיים.

באמצעותם יוכלו להעביר מדדים רפואיים למוקד ייעודי של חיל הרפואה שיוקם לטיפול בהם, תוך תיאום הדוק ושיתוף פעולה עם קופות החולים. למערך תינתן מעטפת לוגיסטית מלאה של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה״ל והוא צפוי לשרת מאות חולים בפריסה ארצית רחבה.

שר הביטחון, בני גנץ: "מערכת הביטחון רתומה כולה למאמץ הלאומי, ותיקח כל משימה אופרטיבית שביכולתה למלא, בכדי לשמור על הבריאות, הכלכלה והחברה הישראלית. נעשה כל מה שיתאפשר בכדי למנוע עומסים מבתי החולים, ובכדי לתת כתף לצוותים הרפואיים שעושים מלאכת קודש".

שר הביטחון בני גנץ, אישר את תוכנית הסיוע של מערכת הביטחון למשרד הבריאות בהרחבת יכולת הספיקה של קופות החולים ובתי החולים, שבדגש על הורדת עומסים ופינוי מקומות אשפוז לחולים קשים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית