אפימילק פיתחה מערכת AI שחוזה תפוקת חלב בפרות ומאתרת מחלות טרם הופעתן

היקף ההשקעות בפתרונות בינה מלאכותית בתחום החקלאות צפוי לגדול ל-11.2 מיליארד דולר עד לשנת 2030, לעומת 676 מיליון ב-2019

אפימילק פיתחה מערכת AI שחוזה תפוקת חלב בפרות ומאתרת מחלות טרם הופעתן

פרה שעל צווארה החיישן החכם של אפימילק. תמונה: באדיבות החברה

מערכת בינה מלאכותית (AI) שפותחה על ידי מדעני וחוקרי חברת ההייטק אפימילק (Afimilk), יכולה לחזות את תפוקת החלב של כל פרה שנה מראש, כך מוסרת החברה. הטכנולוגיה של החברה, שממוקמת בקיבוץ אפיקים ומפעילה משרדים גם במרכז הארץ, ׳מנהלת׳ כיום מעל 10 מיליון פרות ברפתות ב-52 מדינות ברחבי העולם. על פי ResearchAndMarkets.com, היקף ההשקעה בפתרונות בינה המלאכותית בתחום החקלאות צפוי לגדול ל-11.2 מיליארד דולר עד שנת 2030 - לעומת 671.6 מיליון דולר בשנת 2019.

״בינה מלאכותית, מונעת על ידי זמינות נתונים גדולים (ביג דטה)״, אומר אורן דרורי, סמנכ"ל ניהול המוצר באפימילק. ״יש לנו כיום הרבה מאוד מידע לגבי כל פרה במערכת שלנו תודות לשימוש הגובר בחיישנים שפיתחנו ברפתות ובמתקני החליבה, עלייה בשימוש בתוכנת ניהול עדר, וזמינות נתונים ממספר גדול רפתות, המועלים לענן לניתוח ולימוד״. לדברי דרורי, הניתוח הזה חיוני במיוחד בניהול הרפת שכן הוא מאפשר את חיזוי כמות החלב והביצועים הכלכליים של כל פרה. ״הטכנולוגיה שלנו אף מאפשרת לבצע חיזוי של מחלות בשלב שלפני הופעת התסמינים הישירים - שהרי ממש כמו ברפואה בבני אדם, האסטרטגיה היעילה ביותר היא תמיד מניעה״.

לדברי דרורי, רפתות עוברות טרנספורמציה משמעותית בשנים האחרונות. ״כאשר השווקים לוחצים את מחירי החלב כלפי מטה, ושיקולי איכות הסביבה מגבילים את מספר הפרות, יצרני החלב חייבים להיות יעילים מאי פעם. כל פרה צריכה לייצר יותר חלב בעלות נמוכה יותר לליטר עם טביעת רגל פחמנית נמוכה יותר. ככל שהעדרים גדלים, תפקידי החקלאים הופכים ליותר ויותר ניהוליים, מה שמגדיל את הערך הפוטנציאלי של הטכנולוגיה בהן הן משתמשים״. 

אולי יעניין אותך גם