נחשף: תושבי חולון סחרו בנשק עם תעודות מזוייפות

חקירת פרשיית סחר בכלי נשק שנוהלה במשטרת ישראל במהלך החודשים האחרונים הביאה למעצר של שלושה תושבי חולון

נחשף: תושבי חולון סחרו בנשק עם תעודות מזוייפות

תעודה מזוייפת. צילום: משטרת ישראל

עם סיום חקירת המשטרה, הוגשה אתמול (ראשון) הצהרת תובע מטעם הפרקליטות כנגד שלושה חשודים תושבי המרכז החשודים בעבירות סחר בכלי נשק תוך שימוש במסמכים מזויפים ומעצרם הוארך בחמישה ימים נוספים.

חקירת פרשיית סחר בכלי נשק שנוהלה במשטרת ישראל במהלך החודשים האחרונים באופן סמוי והפכה גלויה בשבועיים האחרונים לאחר שבוצע מעצרם של השלושה, הבשילה בימים אלו עת הסתיימו פעולות החקירה ונבנתה תשתית ראייתית נגדם וחומריה הועברו לעיון והחלטת הפרקליטות. אתמול (א) הגישה פרקליטות מחוז ירושלים הצהרת תובע על הכוונה להגיש כתב אישום נגדם ומעצרם הוארך לטובת הכנתו בחמישה ימים נוספים, עד ליום חמישי 19.8.21.

במסגרת מאבקה המתמשך של משטרת ישראל בכל הקשור להחזקת אמצעי לחימה בלתי חוקיים, התנהלה כאמור בחודשים האחרונים חקירה סמויה רחבת היקף על ידי היחידה למניעת פשיעה קדם של מחוז ירושלים ובשיתוף פעולה עם יחידות נוספות.

מהחקירה עלה כי החשודים פעלו ככנופיה מאורגנת בתחכום רב תוך יכולת זיוף, מרמה והונאה וכי מדובר בדפוס פעולה זהה במהלכו בוצעה על ידי החשודים פניה לאזרחים תמימים אשר פרסמו את כלי הירייה שברשותם למכירה תוך שהחשודים הציגו למוכרים מסמכים מזויפים שונים ביניהם רישיונות נשק, פרטי עורך דין, תעודת זהות של מעורבים אחרים, מספרי נשקים שונים ועוד.

כמו כן, עלה בחקירה כי מדובר במקרים רבים שהתרחשו במקומות שונים ברחבי הארץ וכי חלקם של העסקאות הושלמו בפועל ובחלקן הסתכמו בניסיונות לביצוע רכישה הודות לחשדם של המוכרים.

בתחילת החודש (1.8) הפכה החקירה גלויה ובוצע מעצרם של שלושת החשודים בפרשייה, תושבי חולון בגילאי 22, 35 ו-55, ובחיפוש שערכו כוחות המשטרה נמצאו ונתפסו ראיות הקושרות את החשודים למיוחס להם והם הועברו לחקירה במשטרה ובהמשך לכך הובאו בפני בית המשפט בירושלים שהאריך את מעצרם מעת לעת.

במהלך ימי מעצרם, גבו חוקרי יל"פ קדם עשרות עדויות ובוצעו מגוון פעולות חקירה מורכבות שחיזקו את החשדות כלפי אותם חשודים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית