רובי סער "ערד" של IWI למשטרה הצבאית של סאו פאולו?

מרכז הציוד הצבאי של המשטרה קיבל לפני כשבוע 5 רובי "ערד" בקליברים שונים לצורך בחינות טכניות וניסויי

האם המשטרה הצבאית של מדינת סאו פאולו בברזיל שוקלת רכש רובי סער "ערד" מתוצרת חברת  IWIהישראלית? האתר Infodefensa מדווח כי מרכז הציוד  הצבאי (CMB) של המשטרה קיבל לפני כשבוע 5 רובי "ערד" בקליברים שונים (5.56x45 מ"מ ו-7.62x35 מ"מ) לצורך בחינות טכניות וניסויי תחמושת מסוג .300BLK (7.62x35 מ"מ) במסגרתן תיבדקנה יכולות השימוש של תחמושת זו במתארים שונים (עירוניים וכפריים).

לדברי לוטננט קולונל מארקו אוראליו וואלריו ממרכז הציוד הצבאי של המשטרה, "בניסויים אלו יהיה צורך בירי של כ-210,000 כדורים ב-3 הקליברים השונים ובמצבים שונים, בכדי לייצר את המידע הנחוץ לקבלת החלטה באיזה סוג נשק תשתמש המשטרה.

אנחנו נהיה הראשונים בברזיל לבצע ניסוי בקליבר זה שהינו חימוש ביניים בין ה-5.56 מ"מ ובין ה-7.62 מ"מ". לדבריו, "אנחנו מצפים לקבל דו"ח סופי בתוך 180 ימים, לאחר ירי של יותר מ-70,000 כדורים לכל קליבר. יש מעט מאוד ספרות על קליבר .300BLK למרות שנעשה בו שימוש רב ורחב בארה"ב ובאירופה".

שוטרי המשטרה הצבאית של סאו פאולו נחשבים מבחינה טכנית לאנשי צבא, אך מבצעים את השיטור הקהילתי, הסיור ואכיפת התנועה הרגילה שמשטרת העיר מבצעת לעתים קרובות. הכוח מאורגן בצורה צבאית ומחולק לגדודים. יותר מ-100,000 שוטרים פרוסים ברחבי מדינת סאו פאולו, כמו גם ב-40 הערים והעיירות באזור סאו פאולו רבתי.

מחברת IWI לא התקבלה תגובה.