אח״י ״עצמאות״ הגיעה לישראל  

ספינת הטילים "עצמאות" מדגם "סער 6" הגיעה אתמול (ג׳) לישראל. הספינה עגנה בבסיס חיל הים בחיפה, לאחר מסע שארך כשבועיים
 

ספינת הטילים "עצמאות" מדגם "סער 6" הגיעה אתמול (ג׳) לישראל

דובר צה״ל

טקס לציון הגעת הספינה מגרמניה התקיים במעמד נשיא המדינה, מר יצחק הרצוג, בנוכחות מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט ובהשתתפות צוות לוחמי אח״י ״עצמאות״ אשר שבו עם הספינה ארצה, לאחר שהייה ארוכה במספנות בגרמניה. 

אח״י ״עצמאות״ היא השלישית מבין ארבע הספינות מדגם "סער 6" שעתידות להצטרף לצי הישראלי. הגעתה מהווה אבן דרך משמעותית בחיזוק חוסנה של מדינת ישראל. הספינות יהוו נדבך מרכזי במערך הגנת מרחב המים הכלכליים ומשאבי האנרגיה של מדינת ישראל. במהלך החודשים הקרובים, יושלם תהליך התקנת מערכות הלחימה על גבי הספינה במספנת זרוע הים בחיפה שיאפשרו את הפעלתה המבצעית.

מדברי נשיא המדינה, מר יצחק הרצוג: ״בשבועות האחרונים, היינו עדים לניסיון של איראן לפגוע במטרות ישראליות גם דרך הזירה הימית. זה לא רק עניין ישראלי. העולם כולו ראה את תוצאות התוקפנות של איראן על אזרחים בלתי מעורבים-חפים מפשע. רק בסוף השבוע האחרון ראינו שוב את הפעילות של איראן ושלוחותיה בגבול הצפון.״

מדברי מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט: ״אח״י עצמאות נכנסה היום בשערי נמל חיפה וכמו שתי אחיותיה לסדרה ׳סער 6׳, מהווה ביטוי מוחשי לעוצמה ימית ותרומה מהותית לביטחונה של מדינת ישראל. יום חג הוא לנו, ומלבד הגאוה וזקיפות הקומה - זהו יום בו נהירה לכולנו האחריות הרבה הרובצת על כתפינו. אני סמוך ובטוח כי נעמוד בה היטב".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית