KKR העולמית ו-GTR יקימו בפתח-תקווה חוות שרתים

החווה תהיה תת-קרקעית, תתפרס על פני 4,800 מ"ר לגובה שתי קומות ותפעל בעוצמה של 10.5 מגה-ואט. החווה תהיה במדרג Tier 3

KKR העולמית ו-GTR יקימו בפתח-תקווה חוות שרתים

פרנק סודזאויזני, מנכ"ל ומייסד GTR. קרדיט צילום: GTR

חברת ההשקעות האמריקאית KKR תקים בישראל חוות שרתים, שתמוקם בעיר פתח תקווה. עבור KKR, שאולי פחות מוכרת לישראלי הממוצע אך שמה הולך לפניה בעולם ההשקעות העולמי, זוהי ההשקעה הפיזית הראשונה בישראל, וחוות השרתים שתקים בפתח תקווה היא השנייה שתקים באזור EMEA (אירופה, המזרח התיכון ואפריקה) אחרי אנגליה.

את ההשקעה מבצעת KKR באמצעות זרוע ההשקעות שלה בשוק חוות השרתים, GTR (Global Technical Reality) שמטרתה היא להקים חוות שרתים גדולות בשוקי מפתח באירופה. GTR הושקה לראשונה לפני כשנה, ביחד עם פרנק סודזאויזני (Franek Sodzawiczny), מומחה ויזם סדרתי מצליח בשוק חוות השרתים.

חוות השרתים שתוקם בפתח-תקווה, בה ממשיך להתפתח מרכז היי-טק בו יושבות כמה מחברות ההיי-טק המובילות בישראל, תהיה תת-קרקעית, תתפרס על פני 4,800 מ"ר לגובה 2 קומות ותפעל בעוצמה של 10.5 מגה-ואט. החווה, שתהיה מסווגת במדרג Tier 3 מבין מדרג של 1-4, תוכל בעתיד להתרחב עד לאספקת עוצמה של 21 מגה-ואט.

חוות השרתים תופעל בשני שלבים, כאשר השלב הראשון צפוי להתרחש עד הרבעון השני של 2023. עבור GTR, כאמור, ישראל היא המדינה השנייה שהיא בוחרת להקים בה חוות שרתים - מה שמעיד על האטרקטיביות הגבוהה של ישראל בתחום זה. 

באחרונה, הרחיבה KKR את דריסת רגלה בהיי-טק הישראלי וביצעה שלוש השקעות בסטארט-אפים ישראלים. במסגרת ההשקעה האחרונה KKR הובילה אשתקד גיוס של 80 מיליון דולר למפתחת פתרונות הנגשת קבצי מוסיקה ליוצרי תכני וידאו Artlist. 

לפי מחקר שנעשה באחרונה בישראל, כהכנה למכרז נימבוס הממשלתי (מכרז לאספקת שירותי ענן עבור ממשלת ישראל), יש בישראל מחסור קריטי של חוות שרתים - פי 6.5 מהצורך המיידי לפי תחזית שמרנית. אם כיום ההיצע של כל חוות השרתים המסחריות הוא כ-20 מגה-ואט, בעוד 3 שנים (2024) הביקוש של כל השוק המסחרי צפוי לגדול לכ-130 מגה-ואט, בין היתר בגלל הגידול בפעילות של מרכזי פיתוח בישראל של ענקיות טכנולוגיה בינלאומיות, והמעבר למחשוב ענן.

"אני נרגש להודיע על השקת חוות השרתים השנייה שלנו באחד ממרכזי החדשנות הטכנולוגית הצומחים ביותר בעולם", ציין סודזאויזני, מנכ"ל ומייסד GTR. "שוק חוות השרתים הדינמי והמתפתח זוכה להשקעות עולמיות חסרות תקדים.  GTR מביאה עמה, מלבד גב כלכלי, אסטרטגיה ברורה וצוות מנוסה ואלו יאפשרו לנו להגיב במהירות להזדמנויות שיצוצו בשוקי היעד שלנו".

אנדרו פיץ', בכיר ב-KKR, ציין: "ישראל היא מרכז יזמות לחדשנות טכנולוגית ושוק חשוב עבור אסטרטגיית חוות השרתים שלנו ב-EMEA. אנחנו שמחים לבצע השקעה בפרויקט באיכות גבוהה שיסייע להאצת הטרנספורמציה הדיגיטלית של האזור כולו".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית