״קיים צפי לכ-50 מטוסים שייכנסו להסבה״

החל תהליך ההסבה של מטוס ה- B777-300 הראשון של התעשייה האווירית וחברת GECAS. זאת כחלק מעסקת הענק של כ-400 מיליון דולר שנחתמה בשנת 2019

סמנכ"ל ומנהל חטיבת תעופה בתעשייה האווירית, יוסי מלמד. קרדיט: התעשייה האווירית

התעשייה האווירית בשיתוף חברת GE Capital Aviation Services GECAS)) החלה  את עבודות השינוי המבני כחלק מתהליך ההסבה במטוס ה- B777-300ERSF. אבן דרך זו מסמלת את סיום שלב הפיתוח ומעבר לשלב השינוי המבני. תהליך מורכב האורך כ- 130 יום, בסופו הופך המטוס למטוס מטען.

תהליך הפיתוח הינו מורכב, ומביא לידי ביטוי את ניסיונה הרב של התעשייה האווירית כאתר הסבות מוביל בתחום ברמה הבינלאומית. הליך הסבת מטוס נוסעים למטוס מטען כולל שינויי מבנה, הכוללים התקנת דלת תא מטען חדשה, החלפת חיזוק רצפת המטוס, התקנות חיזוקים לאזור דלת תא המטען והתאמות חשמליות ומערכתיות, שיאפשרו תפעול נוח ובטוח.

כמו כן, התהליך כולל קבלת רישוי למטוס המוסב על-ידי רשות התעופה האזרחית (רת"א), European Aviation Safety Agency (EASA) , ה-Federal Aviation Administration  (FAA) ורשויות אחרות. אנו עדים בשנים האחרונות לעלייה בביקוש למטוסי מטען עקב העלייה בצריכה המקוונת (e-commerce), שהגיעה לשיא בתקופת הקורונה, בא לידי ביטוי בעיקר בביקוש הגבוה למטוסי מטען מדגם 767.

נכון להיום כל חלונות ההסבה של דגם זה מלאים עד לשנת 2022. התעשייה האווירית הינה בית ההסבות המוביל למטוסי מטען, ובין לקוחותיה החברות המובילות בתחום כגון: אמזון, DHL, UPS ועוד. סמנכ"ל ומנהל חטיבת תעופה בתעשייה האווירית, יוסי מלמד: "לפני כשנתיים יצאנו באומץ רב לדרך עם עסקת הסבת מטוס ה-B777-300ER. במשך השנתיים האחרונות השקענו אלפי שעות עבודה ומאמץ תיכוני ולוגיסטי, כדי להגיע לרגע הגדול הזה בהתאם לתכנית העבודה המקורית.

״היום אנו מתחילים לבצע את הסבת המטוס בפועל. הביקוש להסבות מטוסי בואינג 777 הינו גדול, ואני צופה שחלונות ההסבה הפנויים ייתפסו במהרה. מאחר ולתעשייה האווירית אין מתחרים רציניים בתחום ההסבות, קיים צפי לכ-50 מטוסים שייכנסו להסבה. אני מבקש להודות לחברת GECAS על האמון שנתנו ביכולות ובחזון התעשייה האווירית, ולספקים שלנו על התמיכה והסיוע בתקופה מורכבת זו.”

סמנכ"ל בGECAS Cargo, ריץ' גרינר: "אבן הדרך המשמעותית הזאת היא ביטוי מובהק ליכולת של GECAS לצפות את העתיד, ואת מחויבותה לשוק הקארגו העולמי. תכנית ה-777 הינה תכנית מכובדת ומורכבת הנתמכת על יכולותיהן וניסיונן של התעשייה האווירית ו-GECAS  בתכנון מטוסי מטען שמספקים מענה לצרכים העולים מהשוק."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית