סלקום ו- Ciena יקימו רשת תמסורת עבור הענן של גוגל בישראל

רשת התמסורת תגיע לרוחב פס של G800 ונפח תעבורה של עד 33 טרה ביט לשנייה

יניב הגדיש. באדיבות Ciena

קבוצת סלקום תקים רשת תמסורת המבוססת על פתרון של חברת Ciena‏ עבור אחד מהלקוחות המרכזיים שלה, ספק ענן גלובלי מתחום המדיה והתוכן (ICP), אשר מבסס את מקומו בישראל ויספק שירותי ענן ללקוחות ממשלתיים ופרטיים.

הרשת שתקים סלקום עם הטכנולוגיה של Ciena צפויה להגיע למהירויות חסרות תקדים: רוחב פס של 800G ונפח תעבורה של עד 33Tbps במטרה לתת מענה לצורך בתעבורת מידע ואינטרנט אדירת ממדים. כבר ביום הראשון לפעילות הרשת צפוי נפח התעבורה העובר בין חוות השרתים להיות דומה בהיקפו לכל תנועת האינטרנט היוצאת כיום מישראל החוצה לעולם מכל ספקיות התקשורת יחד.

הפתרון של Ciena מבוסס על משפחת מוצרי Waveserver – פלטפורמות קישוריות קומפקטיות, לצד WaveLogic 5 Extreme, המשלב טכנולוגיה קוהרנטית ברוחב פס של 800G מעל פלטפורמת ה- 6500 Photonic. בנוסף, לשם יעילות תפעולית, סלקום תסתמך על תוכנת ניהול, שליטה ותכנון (MCP) של Ciena, המספקת אוטומציה והפעלת שירותים מקצה לקצה ובמהירות. 

יעל שועי מנהלת מחלקת קשרי מפעילים בקבוצת סלקום: "אנו בסלקום עובדים כל העת ביצירת רשת יציבה ועמידה אשר גדלה ומתאימה את עצמה לצרכים המשתנים. אנו גאים בשיתוף הפעולה עם חברת Ciena, המספקת לנו את היכולת להיות שחקן משמעותי ומוביל בתחום תשתיות האינטרנט הגלובלי.״

יניב הגדיש, מנכ"ל Ciena ישראל: "תשתית הענן המקומית שתפעיל סלקום עם הטכנולוגיה של Ciena תועיל מאוד לעסקים ולקהילות השונות בישראל, תעודד חדשנות ותמריץ את הכלכלה. היא תאפשר להגדיל את קיבולות החיבור בין עננים מקומיים וגלובליים ובכך לתת מענה לצריכת הנתונים הגדולה אי פעם וליצירת יכולות עסקיות משמעותיות, אשר יאיצו את פיתוח החדשנות והיזמות שאנו רואים בישראל.״

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית