אזרבייג'ן חתמה על הסכם הבנות עם OurCrowd להשקעות סטארט-אפ משותפות

בשלב הראשון תשקיע חברת ההשקעות של אזרבייג'ן ב-10-15 חברות סטארט-אפ מפורטפוליו OurCrowd שלהן טכנולוגיות שעשויות לסייע לכלכלת המדינה; תיבחן האפשרות לפתיחת שלוחות של החברות באזרבייג'ן

חתימת מזכר ההבנות בין מיכאיל ג'בארוב, שר הכלכלה של אזרבייג'ן, וג'ון מדבד, מייסד ומנכ"ל OurCrowd. קרדיט צילום:  OurCrowd

פלטפורמת ההשקעות OurCrowd חתמה על הסכם הבנות עם חברת ההשקעות של אזרבייג'ן (AIC), המיוצגת על ידי היו"ר שלה, שר הכלכלה של אזרבייג'ן, מיכאיל ג'בארוב, לשיתוף פעולה אסטרטגי בתחום ההשקעות של ממשלת אזרבייג'ן עם OurCrowd. בכך הפכהOurCrowd  לגוף העסקי הישראלי הראשון שחותם על הסכם עם גוף ממשלתי מאזרבייג'ן, מיד עם פתיחת הנציגות העסקית שלה בישראל.

בשלב הראשון תשקיע חברת ההשקעות של אזרבייג'ן ב-10-15 סטארט-אפים מפורטפוליו OurCrowd בעלי טכנולוגיות שעשויות לסייע לכלכלת המדינה תוך התמקדות בטכנולוגיות בתחומי האנרגיה, בריאות, אגטק ופוד-טק, חינוך ועוד. זאת, בכפוף לכניסה לשלב של הסכם מלא בין AIC ל-OurCrowd. בהמשך צפויה חברת ההשקעות של אזרבייג'ן לבחון את האפשרות לפתיחת שלוחות של חברות הסטארט-אפ באזרבייג'ן ולהרחיב את שיתוף הפעולה. ב-OurCrowd מעריכים שגורמים נוספים מאזרבייג'ן, פרטיים וממשלתיים יצטרפו למהלך וישקיעו סכומים נוספים.

מיכאיל ג'בארוב, שר הכלכלה של אזרבייג'ן, אמר בטקס החתימה: "מזכר ההבנות נחתם על מנת למשוך השקעות בפרויקטים של סטארט-אפים ולהעביר למדינה שלנו שיטות עבודה מומלצות של חברות ישראליות מובילות. שיתוף הפעולה החדש יתרום להקמת אקו סיסטם של חדשנות בארצנו".

ג'ון מדבד, מייסד ומנכ"ל OurCrowd, מסר: "מודל ההשקעות של OurCrowd והחברות שבהן אנו תומכים הם עדות לעוצמתם של שיתופי פעולה. ההסכם עם חברת ההשקעות של אזרבייג'ן הוא בבחינת הזדמנות להרחיב את הפריסה הגלובלית שלנו ולסייע ליזמים וסטארט-אפים להגשים את חלומותיהם. יתירה מזאת, ההסכם יתרום באופן משמעותי לקדם את שיתוף הפעולה בין ישראל לאזרבייג'ן, זאת באמצעות חיבור בין יזמים ומשקיעים של שתי המדינות ושל מדינות נוספות שיאפשר לנו להרחיב את האקו-סיסטם וליצור חדשנות ביחד".

אורי סובוביץ', שותף ומנהל קשרי ממשל, OurCrowd, מסר: "אנחנו גאים ונרגשים להיות הגוף העסקי הישראלי הראשון שחותם על הסכם עם חברת ההשקעות של אזרבייג'ן מיד לאחר פתיחת הנציגות העסקית של אזרבייג'ן בישראל. אנחנו רואים ערך רב בחתימה על הסכם עם מדינה מוסלמית שאוהדת את ישראל. ההסכם הוא תולדה של היחסים הטובים והמתמשכים בין OurCrowd לבין אזרבייג'ן והוא משקף את הסינרגיה בין שתי המדינות. זו גם הזדמנות ליישם את החדשנות, הפתרונות ושיטות הפעולה המוכחות של חברות הפורטפוליו שלנו בשוק חדש, שיניב ערך הדדי".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית