סרבל, חליפה וציוד מיוחד לטייסי F-35 בסביבה של לוחמה כימית-ביולוגית 

בניסוי הסופי בבסיס האוויר במיומה לבשו כמה טייסי F-35 את כל הציוד נגד אב"כ, עברו את כל תהליך ההכנה לגיחה בעוד צוות מיוחד טס מעליהם ומדמה התקפה כימית-ביולוגית

סרבל, חליפה וציוד מיוחד לטייסי F-35 בסביבה של לוחמה כימית-ביולוגית 

Photo by Petty Officer 2nd Class Douglas Parker

בתום שנים של ניסויים ובדיקות ניסו השבוע טייסי מטוס הקרב החמקן F-35 בחיל האוויר האמריקני את חליפות אב"כ המיוחדות שהותקנו להם כדי שיוכלו לפעול ולתפקד בסביבה של לוחמה כימית ביולוגית. 

בשבוע שעבר נערך ניסוי סופי של החליפות המיוחדות בבסיס חיל האוויר ביומה, וחיל האווירי פרסם פרטים על רכיבי ציוד אב"כ לטייס F-35:  החליפה כוללת סרבל טיסה מיוחד לכיסוי הגוף, מסיכה, מנגנון לטיהור אוויר בתוך סרבל הטיסה, גרביים וכפפות כפולות, מכשיר לפיזור אוויר מטוהר  בתוך חלל הקוקפיט כאשר האוור הנקי חודר מבעד למסכה, כך שהטייס ינשום אוויר טהור. יש גם מכשיר קשר מיוחד שיאפשר לטייס לדבר בעודו חובש את הקסדה ועוטה מסיכה ומחוץ למטוס ישמעו את דבריו.

בניסוי הסופי בבסיס האוויר במיומה לבשו כמה טייסי F-35 את כל הציוד נגד אב"כ, עברו את כל תהליך ההכנה לגיחה בעוד צוות מיוחד טס מעליהם ומדמה התקפה כימית-ביולוגית על הטייסים ומטוסיהם. 

כך נכנסו הטייסים לתוך סביבה מזוהמת בחומרים כימיים-ביולוגיים, ונמסר שהחליפות, הסרבל וכל הציוד המיוחד פעלו כתקנם,  והטייסים יכלו לתפקד ולמלא את תפקידיהם כרגיל.
 

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות