אירוע ימי באזור המפרץ הפרסי

דיווחים על חטיפת מיכלית, מוקשים ימיים ועוד צפים בטוויטר. בשלב זה, עוד אין מידע ברור מה בדיוק מתרחש

אירוע ימי באזור המפרץ הפרסי

אילוסטרציה. bigstock

אירוע ימי התרחש אחר הצהרים מול חוף נמל פוג'יירה, איחוד האמירויות, אך פרטיו עדיין לא ברורים: סוכנות AP דיווחה שלפחות ארבע אניות שידרו אזהרות שאין להן שליטה על ניהוג כלי השיט בנסיבות לא ברורות. הם שידרו את האזהרות במערכת הזיהוי האוטומטי ומשמעות האזהרה היא שלאניה אין כוח מנועים כדי להפעילה. האירוע עדיין מתגלגל. 

ציוץ בטוויטר בנושא זה מסר ממקורות בריטיים שלא אושרו שאניה ושמה ASPHAKT PRINCESS נחטפה, וכי אנשי צבא איראניים, או של שלוחה של איראן, עלו לאניה. UKMTO, רשות צבאית בריטית "מבצעי סחר ימי" העוקבת אחר תנועת אניות בכל העולם, הודיעה ש"משהו מתרחש" מול נמל פוג'יירה באיחוד האמירויות, והיא שידרה הודעה לכלי שיט לנהוג בזהירות בתנועה ימית באזור. האזהרה סומנה בצבע אדום, שפירושו תקיפת כלי שיט, חטיפה או תקרית חמורה.

הגארדיין הבריטי דיווח כי אניה סינגפורית נושאת חומרים כימיים GOLDEN BRILLIANT שידרה הודעה בנוסח NOT UNDER COMMAND, שמשמעותו שאין שליטה על האניה ולא ניתן לתמרן אותה עקב "נסיבות מיוחדות". דיווח של רשת המעקב אחר כלי טיס בכל העולם RADAR24 אמר שמטוס צבאי של עומאן מדגם איירבוס נראה טס מעל האזור שבו כנראה היו ההתרחשויות בים, כ-60 ק"מ מחוף איחוד האמירויות.

עוד מוסרות סוכנויות הידיעות שמפקדת הצי ה-5 האמריקני והצי המלכותי הבריטי באזור לא השיבו לשאלות על התרחשות בים.
 

אולי יעניין אותך גם