תעשייה אווירית וחברת ESG הגרמנית יפתחו מערכת תקשורת זמן אמת בין כלי טיס

התעשייה האווירית חתמו על הסכם שיתוף פעולה לפיתוח מערכת תקשורת בין כלי טיס עבור חיל האוויר הגרמני

תעשייה אווירית וחברת ESG הגרמנית יפתחו מערכת תקשורת זמן אמת בין כלי טיס

בתמונה (מימין לשמאל): סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנהל חטיבת תעופה, יוסי מלמד ומנכ"ל ESG, כריסטופר אוטן (קרדיט: ESG)

התעשייה האווירית וחברת ESG הגרמנית חתמו על הסכם שיתוף פעולה במסגרתו יפתחו עבור חיל האוויר הגרמני מערכות תקשורת מתקדמות בין כלי טיס. המערכת החדשה מבוססת על מערכת OPAL, מערכת תקשורת בין כלי טיס, פרי פיתוחה של התעשייה האווירית, תספק מענה לאתגרים העתידיים של שדה הקרב. המערכת,  שתיקרא NEOS (Network Enabled Operations Support) תאפשר תקשורת זמן אמת בין כלי טיס בזירה, ותעביר תמונה מודיעינית מלאה בזמן אמת.

שיתוף הפעולה בין החברות נולד עקב צורך שעלה בצבא הגרמני להטמעת מערכת שתדע לתת תמונה מצבית מלאה, אותה ניתן לשתף בזמן אמת עם כלל הפלטפורמות הלוחמות - באוויר, בים וביבשה. המערכת המוצעת מבוססת על מערכת OPAL אשר מצויה כבר בשימוש מבצעי בחיל האוויר הישראלי.

שיתוף הפעולה יאפשר הטמעת מערכות משימה גרמניות על גבי ה-OPAL, והפיכתה למערכת שתתמודד עם האתגרים שעומדים בפני הצבא הגרמני. מערכת NEOS תפותח ותותאם כמענה מדויק לצרכי הצבא הגרמני בשיתוף פעולה הדוק בין החברות.

סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנהל חטיבת תעופה, יוסי מלמד: "מערכת OPAL  של התעשייה האווירית, שהיא מערכת פתוחה המאפשרת הטמעת מערכות נוספות לצידה ובעזרתה, מהווה מכפיל כוח משמעותי בשדה הקרב המודרני. מערכת OPAL מבצעית זה שנים רבות, תודות ליכולתה לספק תקשורת בין כוחות אוויר, ים ויבשה, ולהעביר מידע בזמן אמת.

״המערכת נחלה אינספור הצלחות מבצעיות, ותרמה רבות לביטחון ישראל. שיתוף הפעולה הנוכחי בין החברות יתאים את המערכת לרמת הדרישות הגבוהה של הלקוח ולאתגרים הנוספים בשדה הקרב. המערכת  מביאה ערך מוסף גבוה  הן לשותף והן ללקוח הקצה".

מנכ"ל ESG, כריסטופר אוטן: "כשותפים מרכזיים של חיל האוויר הגרמני בכל הנוגע לחדשנות ולטכנולוגיה, פיתוח מוצר שעונה על הצרכים המבצעיים של אלה המגנים עלינו באוויר, בים וביבשה, הוא עבורנו פילוסופיה של ממש. חובתנו היא לאפשר לאנשי חיל האוויר שלנו לבצע את המשימות שלהם בעזרת טכנולוגיה מתקדמת, אמינה ופשוטה לתפעול. אנו שמחים משום כך על שיתוף הפעולה עם התעשייה האווירית בפרויקט, שמביאה עמה ניסיון מוכח בתחום".

אולי יעניין אותך גם