זומבומבינג: זום תפצה משתמשים ב-85 מיליון דולר

התובעים טוענים להפרת פרטיות בשל שיתוף מידע עם פלטפורמות צד ג׳, וכן בשל האפשרות של גורמים זדוניים לפרוץ לשיחות ולשבש את פעילותן. התובעים: פשרה הוגנת, בהתחשב בסיכוני המשפט

 

REUTERS/Dado Ruvic/Illustration/File

הסתיימה בפשרה תביעה ייצוגית שהוגשה נגד זום בקליפורניה: החברה תשלם 85 מיליון דולר כפיצוי וכן הצהירה כי תחזק את נהלי האבטחה שלה. התובעים טוענים להפרת פרטיות מצד החברה כיוון שהיא משתפת מידע עם פלטפורמות צד ג׳ דוגמת פייסבוק, גוגל ולינקדאין, וכן מאפשרת להאקרים לפרוץ לשיחות ולשבש את פעילותן על ידי הצגת תוכן מטריד או התערבות מילולית בשיחות, במה שזכה לכינוי ״זומבומבינג״ (Zoombombing).  

התובעים אינם צפויים להתעשר: במסגרת הסדר הטיעון, מנויי החברה שהיו חלק מהתביעה יהיו זכאיים להחזר של 15% על דמי המנוי הבסיסי או ל-25 דולר (הגבוה מביניהם), ותובעים אחרים יהיו זכאיים לעד 15 דולר האחר. בנוסף, התביעה מתכננת לגבות עוד למעלה מ-21 מיליון דולר עבור הוצאות משפט.

זום גבתה כ-1.3 מיליארד דולר בדמי מנוי מהתובעים, אך עורכי הדין שלהם מאמינים שהסדר של 85 מיליון דולר הוא סביר, בהתחשב בסיכונים הטמונים בהבאת התביעה למשפט, וזאת בשל סעיף 230 לחוק התקשורת הפדרלי, שמגן על פלטפורמות מקוונות מפני אחריות על תוכן משתמשים. סעיף זה – מאחוריו מסתתרות גם פייסבוק, טוויטר ולמעשה כל הפלטפורמות הרלוונטיות – מעורר פולמוס גובר והולך בארה״ב. לפני כשבועיים הודיע הבית הלבן על בחינתו מחדש.

עוד במסגרת הסכם הפשרה: זום הסכימה להתקין אמצעי אבטחה נוספים, הכוללים התראות למשתמשים כאשר נעשה שימוש באפליקציות צד ג׳ במסגרת פגישות, וכן לספק הכשרה לעובדי החברה בנוגע לפרטיות וטיפול נאות במידע אליו הם חשופים. ״פרטיות המשתמשים שלנו והגנה עליהם עומדים בראש סדר העדיפויות של זום, ואנחנו מתייחסים ברצינות לאמון שהמשתמשים שלנו נתנו בנו״, נכתב בהצהרה של החברה כתגובה לפשרה.

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי מספר המשתמשים בפלטפורמה גדל ביותר מפי שישה מאז תחילת מגפת הקורונה: מ-81,900 לקוחות באפריל 2020, ל-497 אלף בינואר 2020.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית