צבא בריטניה בחיפוש אחר רוס"ר חדש לחטיבת המבצעים המיוחדים החדשה שלו

ממשלת בריטניה פרסמה בסוף חודש יולי מכרז לרכישת כמות ראשונה של כ-10,000 רוס"רים חדשים שאינם מסוג SA80
 

הצבא הבריטי מחפש רובה סער חדש עבור חטיבת המבצעים המיוחדים שלו

British Army Commando with an L119A1 Carbine (UK MoD)

הצבא הבריטי מחפש רובה סער חדש עבור חטיבת המבצעים המיוחדים שלו. ממשלת בריטניה פרסמה מכרז לרכישת כמות ראשונה של כ-10,000 רוס"רים חדשים שאינם מסוג SA80. כיום, חלקים מהיחידות המיוחדות בצבא הבריטי מצוידים ברובי L119A1/A2 ו-L85A2. הרובה החדש ישמש מספר יחידות קיימות, אך בעיקר הנו מיועד לחטיבת המבצעים המיוחדים בעלת ארבעה גדודים שזה עתה מוקמת.

במכרז שפורסם בסוף חודש יולי הועלתה בקשה ל"מערכת ירי המורכבת מרובה ומערכת להפחתת חתימת ירי, כלומר משתיק קול וגם ציוד אופטי מתאים". לטענת האתר   Thefirearmblog.com סביר להניח שמערכת הנשק האישי האלטרנטיבי (AIW) יהיה כלי נשק מסוג AR-15.

המכרז משתמש במונח Armalite Rifle שמתייחס לנשקי משפחת AR-15 שהיו בשימוש מאז שהצבא הבריטי רכש את רובי AR-15 ו-M16 הראשונים שלו בתחילת שנות השישים. המונח כולל גם את רובי ה-C7 וה-C8 שנרכשו מחברת קולט. משרד ההגנה הבריטי מדגיש היטב במכרז כי הרובה צריך להיות בתצורות הסטנדרטיות, לא תצורת בול-פאפ, עם פתח המחסנית לפני בית ההדק".

האתר מציין כי מכרזים של ממשלת בריטניה מסוג זה מעניינים במיוחד באשר הם מאפשרים הצצה לדוקטרינה ולמחשבה הבריטית בנוגע לנק"ל באשר אין כל מחשבה להחליף את רובה ה-SA80 לפחות בעשור הקרוב. יהיה זה מעניין לראות אלו הצעות תוגשנה ואילו תבחרנה.

כלי הנשק שמתאימים לקריטריונים של המכרז וכנראה יוגשו לתחרות זו  כוללים את ה-HK416, רובה C8 של קולט קנדה, רובה LWRC IC, דגם MCX של זיג זאואר או רובה LMT MARS בין היתר, כולל רובים שאינם ממשפחת AR-15 כמן ה-BERN 2  או HK433.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית