ארה״ב: גילויים חדשים בפרשת סולארווינדס

מחלקת המשפטים האמריקנית שחררה רשימה של משרדי תובעים פדרליים ברחבי המדינה שנפגעו במתקפה. החשש מתמקד בניו יורק, בה נפרצו כ-80% מחשבונות הדוא״ל בכל ארבעת המשרדים

משרד התובע המחוזי של דרום ניו יורק, ארכיון. צילום: REUTERS/Andrew Kelly

מחלקת המשפטים האמריקנית שחררה רשימה של 27 משרדי תובעים פדרליים (US Attorney) ברחבי המדינה שנפגעו במתקפת SolarWinds שנחשפה בדצמבר האחרון, זאת ״על מנת לעודד שקיפות ולחזק את הביטחון הלאומי״, כך נכתב בהודעה רשמית מסוף השבוע האחרון. לא פורסם מתי התגלה המידע, אך צוין כי כל המעורבים בדבר מעודכנים וכי ננקטו פעולות ההגנה הנדרשות.

ברחבי ארה״ב והטריטוריות שלה פועלים 94 משרדי תובעים פדרליים, שתפקידם לייצג את הממשלה בבתי הדין המחוזיים ובבתי הדין לערעורים. כאמור, ב-27 משרדים מתוכם הייתה פריצה ללפחות חשבון מיקרוסופט 0365  אחד, ובחלקם ישנו פוטנציאל לנזק כבד. החשש המשמעותי כרגע הוא במדינת ניו יורק, שם הצליחו התוקפים לקבל גישה לכ-80% מחשבונות הדוא״ל בכל אחד מארבעת המשרדים הפועלים בה.

״ניו יורק היא המרכז הפיננסי של העולם, והמחוזות האלה ידועים במיוחד בזכות חקירות ותביעות הנוגעות לפשעי צווארון לבן, כולל חקירת אנשים המקורבים לנשיא לשעבר (טראמפ)״, אמר ברוס גרין, תובע לשעבר במחוז הדרומי של ניו יורק, לאתר NPR.

״ההערכה היא כי לקבוצת ה-APT (איום מתמשך מתקדם, Advanced Persistent Threat) יש גישה לחשבונות שנפגעו בין ה-7 במאי עד ה-27 בדצמבר 2020״, נכתב בהודעה של מחלקת המשפטים. ״הנתונים שנפגעו כללו את כל הודעות הדוא״ל והקבצים המצורפים שנשלחו, התקבלו ואוחסנו באותם חשבונות במהלך אותה תקופה. משרדים נוספים שנחשפו למתקפה, המיוחסת לקבוצת נובליום הרוסית (הקרמלין מכחיש), נמצאים בפלורידה, קליפורניה, טקסס, ג׳ורג׳יה, וושינגטון די.סי, נוודה, מרילנד, קנזס, מונטנה וניו ג׳רזי.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית