מרוקו מצטיידת באוניות איטלקיות

הצי המרוקאי מפעיל אוניות דומות ל- FREMM ול- Bergamini אך מדגם צרפתי. צי זה, בו משרתים כ- 7,800 חיילים (בהם כ- 1500 חיילי מארינס) הוא אחד מהציים הגדולים ביותר במזרח התיכון

מרוקו מצטיידת באוניות איטלקיות

By U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 2nd Class Scott Swofford - This image was released by the United States Navy with the ID 180425-N-GC347-1193 

מרוקו חתמה השבוע על חוזה עם מספנות Fincantieri מאיטליה לאספקתן של שתי פריגטות מדגם FREMM , יחד עם פריגטה אחת נוספת מדגם Bergamini, הנמצאת כיום בשירות הצי האיטלקי. המספנות האיטלקיות משלימות החתימה על עסקה זו זמן לא רב שנחתמו עסקאות נוספות לרכש אוניות אלו על ידי אינדונזיה ומצרים.

הצי המרוקאי מפעיל אוניות דומות ל- FREMM ול- Bergamini אך מדגם צרפתי. צי זה, בו משרתים כ- 7,800 חיילים (בהם כ- 1500 חיילי מארינס) הוא אחד מהציים הגדולים ביותר במזרח התיכון, והוא מפעיל למעלה מ- 120 כלי שיט וכ- 17 כלי טיס בהם מסוקים ומטוסים. הצי המרוקאי נחשב למודרני וחדיש. 

הצי המרוקאי, הפועל משבעה בסיסים, הפזורים על רצוית החוף של מרוקו שאורכה כ- 2500 ק"מ. תפקידו המרכזי הוא שמירה של האזור הכלכלי הימי של המדינה מפני פעולות טרור ואבטחת הסחר הימי, בדגש על מצרי גיברלטר, אחד מנתיבי השיט החשובים ביותר שבין אמריקה לאירופה.

הצי המרוקאי עורך תמרונים משותפים ופועל יחד עם ציי אירופה (בדגש על איטליה, ספרד וצרפת), נאט"ו והצי האמריקאי. הצי המרוקאי לוקח אף חלק במשימת מניעת ההגירה הבלתי חוקית מאפריקה לאירופה. האוניות החדשות, המצטרפות לצי המרוקאי המכובד, הן מכפיל כוח לכוח הימי המודרני. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית