רפאל ואושקוש הדגימו ירי טילי ספייק על גבי רכב טקטי קל 

ההדגמה שנערכה בחסות חיל הים האסטוני כללה ירי חי של שני טילי SPIKE NLOS ממשגר שהותקן על גבי רכב JLTV
 

תמונה: רפאל

חברת רפאל הישראלית וחברת אושקוש האמריקאית השלימו בהצלחה הדגמה של ירי חי של טילי נ"ט SPIKE NLOS של רפאל מעל גבי הרכב הטקטי הקל (JLTV) של אושקוש. ההדגמה נערכה בחסות חיל הים האסטוני לפני נציגים של 14 מדינות שונות, כולל מדינות נאט"ו שמשתמשות בטילים אלו ובפני נציגים של משרד ההגנה והצבא הלטבי.

ההדגמה כללה ירי חי של שני טילי SPIKE NLOS ממשגר שהותקן על גבי רכב JLTV. הטילים נורו לעבר שתי מטרות ימיות שונות שמעבר לקו הראייה בגדלים שונים ומאפיינים שונים. שתי המטרות הושמדו. לדברי רפאל, הדגמה זו הציגה את יכולותיו הייחודיות של טיל ה-SPIKE NLOS, תוך התמודדות עם אתגרי הגנה חופיים מודרניים ועם מגוון גדול של מטרות, בים או ביבשה ועם תנועה ימית צפופה.

יוזכר כי בחודש נובמבר 2020 דווח באתר ישראלדיפנס כי צבא אסטוניה ערך הדגמה בה בוצע ירי חי של שני טילי SPIKE SR לטווחים קצרים. בספטמבר 2019 חתם משרד ההגנה האסטוני על הסכם מסגרת בשווי 40 מיליון יורו עם Eurospike לאספקת טילי .SPIKE LR, טיל SPIKE NLOS הנו טיל דור-חמישי לטווח של 32 ק"מ, עם יעילות גבוהה המושגת על ידי מערכת ניווט וראשי נפץ קטלניים המסוגלים להשמיד מגוון רחב של יעדים.

טיל זה הנו חלק ממשפחת SPIKE של טילים רב-משימתיים, מדויקים, אלקטרו-אופטיים שנמצאים בשימוש של 37  לקוחות ברחבי העולם. ה-SPIKE NLOS מסוגל לזיהוי יעד חזותי ולפגיעה בצורה מדויקת בטווחים מורחבים ומעבר לקו הראייה במטרות ימיות (נחתות, קורבטות, ספינות קומנדו וכו') ובמטרות יבשתיות - טנקים וכלי רכב משוריינים הן בתנועה אמפיבית או על החוף, חי"ר, עמדות פיקוד קדמיות ועוד.

קישור הנתונים בו הוא דו-כיווני, המאפשר שליטה מלאה בטיל מהשיגור ועד לפגיעה במטרה בדיוק רב שאינו מושפע מהטווח. בניגוד לחימוש מונחה לייזר או מונחה מכ"מ אקטיבי, ההנחיה האלקטרו-אופטית של SPIKE NLOS היא פסיבית לחלוטין ומסוגלת לפעול בסביבה ללא GPS. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית