המשטרה הפעילה סוכנת סמויה בת 15. זה חוקי בכלל? 

שוטרי מחלק הנוער של מרחב איילון הפעילו במהלך השבוע האחרון סוכנת סמויה כבת 15 אשר ביצעה באופן מבוקר מספר רכישות של אלכוהול מבתי עסק. במשטרה טוענים שהעסקת הקטינה בוצעה על פי חוק

המשטרה הפעילה סוכנת סמויה בת 15. זה חוקי בכלל? 

צילום: משטרת ישראל 

המשטרה הפעילה סוכנת סמויה בת 15  שחשפה בתי עסק המוכרים אלכוהול לקטינים בגזרת מועצת אזור. כך על פי הודעת דוברות של המשטרה. 

על פי הדיווח, במסגרת אכיפה ממוקדת למען בטחון בני נוער, פועלת המשטרה באופן סמוי וגלוי, במטרה לחשוף ולמנוע עבירות המסכנות את ביטחונם, לצד מיצוי הדין עם מבצעי העבירה, בתחום האלכוהול, האלימות והסמים.

בתוך כך, שוטרי מחלק הנוער של מרחב איילון הפעילו במהלך השבוע האחרון סוכנת סמויה כבת 15 אשר ביצעה באופן מבוקר מספר רכישות של אלכוהול מבתי עסק מקומיים בגזרת מועצת אזור,  כאשר בעת רכישת האלכוהול,  לא  התבקשה להציג תעודה מזהה כנדרש בחוק, על אף החזות הצעירה וגילה הקטין. 

הבוקר עיכבו השוטרים לחקירה את החשודים במכירה,  לצד זימון בעלי העסקים לשימוע בפני קצין משטרה וככל שיידרש ייסגרו מנהלתית בתי העסק בהתאם לחומר הראיות.

פניתי למשטרה לשאול איך המשטרה מעסיקה סוכנת סמויה בגיל 15? זה חוקי? האם היא הפכה לכזו בגלל הבטחה להקלה בעונש כלשהו? בתגובה נעניתי: ״כלל הפעילויות מבוצעות עפ"י חוק ובתאום ואישור הגורמים המוסמכים לכך.״

 

אולי יעניין אותך גם