טורקיה סיפקה לחיל הים האוקראיני כטמ"מ חמוש ראשון מתוך ששה

חברת בייקר הטורקית הודיעה ב-2019 כי זכתה חוזה לאספקת ששה כטמ"מים מדגם זה לאוקראינה, כולל חימוש לכלים. שר ההגנה הרוסי: "אנו מציעים לידידינו לשקול בזהירות רבה את המצב״

By Ministry of Defence of Ukraine - https://armyinform.com.ua/2020/12/tureczka-kompaniya-postavyla-zamovnykam-zokrema-j-ukrayini-154-bpla-bayraktar-tb2/, CC BY 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=103368129

הצי של אוקראינה קיבל השבוע את הכטמ"מ הראשון מתוצרת טורקיה מסוג BAYRAKTAR TB2. משרד ההגנה האוקראיני הודיע כי בתום סדרת ניסויי קבלה הכטמ"מ יוצב, יחד עם מערכות שו"ב וחלפים, בזרוע האוויר של הצי האוקראיני במיקולייב. 

חברת בייקר הטורקית הודיעה ב-2019 כי זכתה חוזה לאספקת ששה כטמ"מים מדגם זה לאוקראינה, כולל חימוש לכלים. בשנים האחרונות חוזקו הקשרים הצבאיים בין שתי המדינות, למורת רוחה של מוסקווה. שר ההגנה הרוסי סרגיי לברוב אמר על כך: "אנו מציעים לידידינו לשקול בזהירות רבה את המצב, ולהימנע מלתדלק את ההתרגשות הצבאית של קייב".

האנליסט הטורקי מהמט דמריצ'י אמר לדיפנס ניוז כי ממשל ביידן מסייע לשיפור הקשרים בין אנקרה לקייב, וכי ארה"ב וטורקיה חברות בנאט"ו, ואוקראינה מעוניינת מאוד להצטרף לארגון ההגנה. למרות רוסיה, אומר המומחה הטורקי, שתי המדינות משתפות פעולה גם בתחום הצבאי, דבר התואם את מדיניותו של הנשיא ביידן. 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית