מוצרים של אלביט ורפאל משולבים בדגמים המתמודדים על הנגמ"ש העתידי של צבא ארה"ב

צבא ארה"ב בחר את חמשת המתמודדות הסופיות על ייצור ואספקת הנגמ"ש המאויש העתידי (OMFV). חברת BAE הולכת עם אלביט וחברת אושקוש עם רפאל. על פי הערכות, צבא ארה״ב מחזיק כ-3,800 נגמ״שים מסוג ברדלי 

מוצרים של אלביט ורפאל משולבים בדגמים המתמודדים על הנגמ"ש העתידי של צבא ארה"ב

מימין: בצלאל (בוצי) מכליס - נשיא ומנכ"ל אלביט (צילום: אלביט) | יואב הר-אבן, מנכ״ל רפאל (צילום: רפאל)

צבא ארה"ב הודיע על חמשת המתמודדות בעיצוב ותכנון הנגמ"ש העתידי של הצבא המיועד להחליף את נגמ"ש הברדלי הוותיק במסגרת פרויקט OMFV. החברות שנבחרו הן ריימנטאל אמריקה, אושקוש דיפנס, ג'נרל דיינמיקס מערכות יבשה, פוינט בלאנק אנטרפרייזס (Point Blank Enterprises) ובשלב זה עליהן להגיש הצעת תכנון ועיצוב ראשונית דיגיטלית לכלי שלהן. הצבא הקצה תקציב של 300 מיליון דולרים לכל החברות לשלב זה.

חברת BAE מסרה כי חברה לאלביט מערכות אמריקה ויחדיו הן יבדקו טכנולוגיות הקשורות לאוטומציה של הצוות, להגנה אקטיבית וטכנולוגיות קרב אחרות וכן פתרונות לצריח שיספקו לצבא את יכולות הלחימה המתקדמות שהוא זקוק להן בעתיד.

אושקוש תשתף פעולה עם החברה הדרום קוריאנית הנוואה (Hanwha) ורפאל ויחדיו הן תצענה תכנון מעודכן של ה-OMFV המבוסס על שלדת נגמ"ש Redback שפותח על ידי הנוואה. רפאל תביא את עמדת הנשק. הרדבק הנו אחת משני המועמדים הסופיים במכרז הנגמ"ש הזחלילי העתידי של צבא אוסטרליה.

הקבוצה של ריימנטאל כוללת את ריית'און, טקסטרון ו-LH3. פוינט בלאנק  היא החברה הקטנה היחידה שזכתה במכרז זה, אם כי גם חברות קטנות נוספות כגון מטל אופס (Mettle Ops) ורוש דיפנס (Roush Defense) הגישו הצעות.

אתר Defenswnewa.com מדווח כי בכוונת הצבא להשקיע סכום של 4.6 מיליארד דולרים בין השנים 2022 ו-2026 על תכנית OMFV.   בתקופה הקרובה של 15 חודשים, החברות המתמודדות יכינו את הצעת התכנון הראשונית שלהן, יציגו אותן בפני הממשל ויתחילו במו"מ עליהן. בהמשך לשלב התכנון הקונספטואלי, הצבא יעבור לשלב התכנון המפורט יותר, במסגרת תחרות פתוחה שתערך בשנים 2023-2024.

הכרזת המנצחות בשלושה חוזים תעשה ברבעון השני של שנת 2023. שלב אבות-הטיפוס יחל בשנת 2025 וניסויי הרכבים בשנת 2026 ויסתיים בשנת 2027 כאשר ההחלטה על הייצור מתוכננת לרבעון הרביעי של שנת 2027. ייצור בקצב מלא צפוי להתחיל ברבעון השני של שנת 2030.
 

אולי יעניין אותך גם