טורקיה: מתקפת סייבר מתמשכת על מגזין אינטרנטי יהודי

במגזין מופיעות חדשות הקשורות לקהילה היהודית וכן מתבצע מעקב אחר אנטישמיות במדינה. לאחרונה פורסמה סדרת כתבות בנוגע לפרעות נגד יהודי תראקיה ב-1934

BIGSTOCK/Copyright: Mehaniq

מגזין אינטרנט טורקי-יהודי בשם Avlaremoz נמצא תחת מתקפות סייבר מתמשכות, שהחלו  כתגובה למבצע ״שומר החומות״ בחודש מאי האחרון, כך על פי דיווח של האתר היהודי המוביל ״פורוורד״. במגזין מופיעות חדשות הקשורות לקהילה היהודית, כתבות צבע שונות וכן מעקב אחר אנטישמיות במדינה.

אלי חליגואה, המייסד השותף של Avlaremoz, סיפר לכתב ״פורוורד״ כי שיטת הפעולה היא באמצעות מתקפות מניעת שירות (DDoS), שנועדות להשבית את המערכת על ידי יצירת עומס חריג. ״שלשום היו לנו חמישים מיליון בקשות כניסה, אתמול הם תקפו שוב. מתי זה יסתיים, איני יודע״, אמר חליגואה בסוף השבוע שעבר. לאחרונה פרסם המגזין סדרת מאמרים על הפרעות נגד יהודי תראקיה ב-1934, וחליגואה אינו סותר קשר בין הפרסומים לבין המשך המתקפות.

במהלך מבצע ״שומר החומות״ הותקף אתר החדשות היהודי-טורקי הגדול ביותר, Salom, על ידי ״חזית התוקפים האיסלאמית המזרחית הגדולה״ (ר״ת בלעז IBDA), ארגון טורקי הפועל בהשראת אל-קעידה, הנמצא ברשימת ארגוני הטרור של ארה״ב). התוקפים השביתו את עמוד הבית ובמקומו העלו תמונה של ילד פלסטיני משגר רוגטקה עם הכיתוב ״הפעולות שלנו יימשכו עד שפלסטין תהיה חופשיה ועצמאית״. לא ברור אם אותה קבוצה ביצעה את המתקפה על Avlaremoz.    

עמוד הבית של Aclaremoz, נכון לבוקר ה-27.6. כותרת הכתבה הראשית היא: ״במרדף אחרי זיכרון אבוד: יהודי לולבורגז״

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית