שינויים בשוק הטלקו הסורי 

נראה כי אסד ממשיך להקטין את כוחו של בן דודו, רמי מכלוף, טייקון סורי שצמח בזכות משפחת אסד. על פי דיווח מהשבועות האחרונים, מכלוף הודח מדירקטוריון חברת Syriatel

על פי דיווח של אתר intelligenceonline, רמי מכלוף, בן דודו של הנשיא בשאר אסד, הודח מכסאו בדירקטוריון חברת Syriatel, בעלת נתח השוק הגדול ביותר בסוריה. זאת, כחלק ממהלך כולל של אסד נגד מכלוף בשנים האחרונות. ההוראה ניתנה על ידי מוריד אל אטסי, מנכ״ל החברה. 

מכלוף החזיק בפוזיציה בSyriatel באמצעות חברה בבעלותו בשם  Ramak for Development and Humanitarian Projects. מכלוף גם איבד קשר עם מפעילת הטלקום לאחר שהוא עצמו הודח מחברת התעופה Cham Wings Airlines, שעדיין מחזיקה מקום בדירקטוריון. 

הרשויות הסוריות, שנקטו במגבלות נגד Syriatel במאי 2020, הסכימו להסיר את המגבלות בעקבות המהלך. החברה הורשתה לסלק חוב של 134 מיליון לירות סוריות (קצת יותר מ- 90,000 יורו) מול רשות התקשורת הלאומית במדינה.

סיום הסכסוך עם הרגולטור הסורי מאפשר לקבוצה להמשיך בשקט בעסקים תחת המנהל החדש, אל אטסי, מהנדס שעבד בעבר בקנדה ובלונדון. הרגולטור הסורי אף נתן ״מתנה״ לאל אטסי בדמות הקפאת האפשרות לכניסה של מפעיל שלישי לשוק הטלקו הסורי לצד Syriatel ו- MTN. 

 

אולי יעניין אותך גם