ארה״ב: מחוקקים קוראים להפחתת התלות בסין בכל הנוגע לשרשראות אספקה קריטיות

״כישלון להתייחס לנהלים המסורבלים הנוכחיים יחליש את יכולתם של מנהיגים אמריקניים להגיב לאתגרים אסטרטגיים״, כך על פי כוח משימה מיוחד מטעם הקונגרס

ארה״ב: מחוקקים קוראים להפחתת התלות בסין בכל הנוגע לשרשראות אספקה קריטיות

מכרה מתכות נדירות בסין, ארכיון. צילום: REUTERS

כוח משימה מיוחד שהוקם במסגרת ועדת הכוחות המזוינים של הקונגרס האמריקני ממליץ למחלקת המדינה להתייחס לשרשראות אספקה קריטיות כאל עדיפות אסטרטגית גבוהה, למפות את האיומים השונים וליצור אסטרטגיה מסודרת להתמודדות עימם – תוך שימת דגש מיוחד על הנעשה תחת ההנחיות מבייג׳ינג ומתיחת ביקורת נוקבת על דרך ההתמודדות של הממשל הקודם.  

״במהלך 18 החודשים האחרונים של מגפת הקורונה, התבהר כי שרשראות האספקה האמריקניות ביססו עצמן כנושא של ביטחון כלכלי וביטחון לאומי כאחד״, נכתב בדו״ח המסכם שהוגש לראש הועדה בסוף השבוע שעבר. ״המגפה גם לימדה את ארה״ב ואת בעלות בריתה כי יריבים, במיוחד סין, מסוגלים להפוך חולשות בשרשרת האספקה לנשק על מנת לאיים על הביטחון הלאומי שלנו״.

״ברור לנו שכישלון לשנות את הנהלים המסורבלים הנוכחיים של שרשראות האספקה שלנו יחליש את יכולתם של מנהיגים אמריקניים להגיב לאתגרים אסטרטגיים. יריב זר שיכול למנף את הפגיעה בשרשרות האספקה כך שתוסט תשומת ליבם של מקבלי ההחלטות, יכול גם להשפיע באופן מהותי על הבחירות שארה״ב עושה בתגובה להסלמה צבאית״, נכתב.

״כבר ראינו עדויות לסכנה ההולכת וגוברת בימים הראשונים של המגפה, כאשר הממשלה הסינית השתמשה בכוחה על תעשיות מולאמות כדי לשלוט על ייצוא תרופות וחומרי גלם, טכניקה שניתן להשתמש בה כדי למנוע משלוחים של רכיבי תרופות מצילות חיים ומיקרו-אלקטרוניקה קריטיים״, כתבו חברי הקונגרס, שהתייחסו גם לתלות האמריקנית בסין בנושאי מתכות נדירות ומוליכים-למחצה.

״בעתיד, איומים כאלה עלולים לבוא, למשל, כנקמה בתמיכה האמריקנית בטאיוואן או בקשר לפעולות אגרסיביות של ים סין הדרומי. תלות יתר בסין בכל הנוגע לשרשראות אספקה קריטית, במיוחד במגזר הביטחוני, יוצרת סיכון אסטרטגי ותחרותי משמעותי עבור ארה״ב״, קובעים בדו״ח חברי כוח המשימה המיוחד, שהורכב  משמונה חברי וחברות קונגרס (ארבעה מהמפלגה הדמוקרטית וארבעה מהרפובליקנית).

במסגרת המלצותיהם, הם מציינים מספר תחומים בהם יש לפעול, תוך עיגונם בחקיקה: התייחסות לשרשראות אספקה קריטיות כאל נושא בעל עדיפות אסטרטגית; פיתוח אסטרטגיה למזעור הסיכונים; שיתוף פעולה נרחב בין מחלקת המדינה לבין התעשייה וגורמים פדרליים ומקומיים; ופיתוח החדשנות האמריקנית תוך הגברת גיוון מקורות החומרים הנדרשים ויצירת פתרונות גלובליים בשיתוף עם בעלות הברית. יצוין, כי מספר הצעות חוק העוסקות בהגנה על תשתיות קריטיות עברו בבית הנבחרים ובסנאט בשבוע שעבר, ותהליך החקיקה לגביהן ממשיך. 

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות