MedOne מקימה דאטה סנטר חדש בטירת הכרמל

המתקן שיושק ברבעון האחרון של השנה בהשקעה של כרבע מיליארד שקל יהיה המתקן האזרחי הממוגן והשריד בישראל, לדברי החברה. מערך האבטחה הוא מהמחמירים ביותר ולוקי בחשבון מגוון רחב של איומים   

הדמיית המתקן החדש של MedOne. צילום: כנף פרנס

MedOne, העוסקת באספקת פתרונות טכנולוגיה ותקשורת, מקימה דאטה סנטר נוסף בטירת הכרמל בהשקעה של כרבע מיליארד שקל. המתקן שיושק ברבעון האחרון של השנה יצטרף לשלושה אתרים קיימים הממוקמים בת"א, פ"ת וטירת הכרמל, שהינם מתחמים תת קרקעיים מאובטחים, ממוגנים וברמת שרידות גבוהה. לדברי החברה, הדאטה סנטר צפוי להיות המתקן האזרחי הממוגן והשריד ביותר בישראל.

חלק ניכר מתעבורת התקשורת של מדינת ישראל עוברת דרך מתקני חברת MedOne. על מנת לאפשר המשכיות עסקית גם בתנאי קיצון בהם ייתכן ויפגעו תשתיות אזרחיות (חשמל ומים), מתוכננת מערכת חשמל מתוחכמת שתפעל בשגרה על בסיס תשתיות החשמל המוזנות מן החוץ ומערכות נוספות לעבודה בחירום, בנוסף למאגרי מים המאפשרים למרכז המידע להמשיך לפעול עצמאית ללא תלות בהזנת חשמל חיצונית. ואספקת מים, למשך 72 שעות בעומס מלא.

בנוסף, מערך האבטחה הפיזי הוא מהמחמירים ביותר והוא לוקח בחשבון מגוון רחב של איומים כגון חבלה בזדון, ניסיונות לפריצה רועשת או שקטה וניסיון החדרת אמצעי מעקב ו/או שיבוש אלקטרוניים. קיימת הקפדה יתרה על מערכי האבטחה והביטחון . על מנת להתמודד עם איומים חיצוניים, המתקנים מוגנים באמצעות מעטפת מסיבית של בטון מזוין (מעטפת כפולה), הגורם לעמידות האתר כולו וחדרי הפרויקט שבתוכו כנגד איומי פיצוץ חיצוני כולל גם פגיעות ישירות בנקודות קריטיות למבנה וחדירה דרך פתחים לא מוגנים (מרפסת / חלון) ופיצוץ פנימי.

עוד נלקחו בחשבון גם תרחישים כגון פגיעה קרובה ופיצוץ תת קרקעי בקרבת קיר המבנה. המכלולים הייעודיים של המתקן – הן מכלולי התקשוב והן מכלולי האנרגיה – ממוקמים במפלסים תת-קרקעיים, במבנה פנימי בתוך קופסה חיצונית מבטון מזוין – כך שהינם ממוגנים ברמה גבוהה כנגד רוב האיומים לעיל.

ההמשכיות העסקית של מערך הביטחון במתקן בנוי בצורה כזו שכל מערכת תומכת ומגבה את השנייה בזמן אמת. כל הדלתות והכניסות מנוטרות על ידי מאבטחים 24/7 ומערכות בקרת הכניסה הכוללות כרטיסי קרבה, מערכות ביומטריות ותאי סינון שנותנים מידור מרבי בין חלקיו השונים של המתקן ובנתיב ההגעה של כל מבקר. רוב הדלתות מבוקרות בנוסף גם על ידי מערכת פריצה שנותנת מענה להתרעות נוספות. המתקן מצולם כל שעות היממה על ידי מערכת הצפייה וההקלטה במעגל סגור.

רוני שדה, מנג״ל MedOne, מסר כי: "על מנת למקסם את יכולת השרידות המתקן החדש תוכנן לעמוד בפגיעה ישירה. המבנה הינו בעומק של 15 מטר מתחת לפני הקרקע, התכנון הפנימי של חדרי האירוח והמאפיינים ההנדסיים שלהם מאפשרים לארח את כל סוגי השרתים הקיימים כמעט ללא מגבלת משקל. בנוסף, המבנה מנוהל באמצעות מערכת בקרת מבנה המאפשרת ניטור ושליטה על כל התשתיות במתקן: חשמל, מיזוג אוויר, גילוי וכיבוי אש, מה שמאפשר איתור מידי של תקלות.״

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית