ניסוי שיגור ראשון לטיל AIM-120 עם טווח מוגדל

מטוס F-15 שיגר את הטיל לטווח מוגדל. האמריקאים לא מגלים מה הטווח. במקביל מפתחת ארה״ב טיל לטווח מוגדל יותר בשם AIM-260

By U.S. Air Force photo/Staff Sgt. Samuel Rogers - [1], [2], Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=3068033

מטוס קרב F-15 של חיל האוויר האמריקני שיגר בטיסת ניסוי טיל אוויר-אוויר בעל הטווח הגדול ביותר המוכר עד כה בתעופה, אלא שהאמריקנים אינם מגלים מה הטווח.

המטוס שיגר טיל א״א מדגם AIM-120 לעבר רחפן מטרה וסימן יירוט והשמדת המטרה. אולם חיל האוויר מסר שהטווח המדוייק מסווג "כדי לא לסייע ליריבים המתאמצים לפתח טילים ארוכי טווח כנשק STANDOFF, ולכן הטווח של הטיל האמריקני נשמר בסוד, אך הוא הארוך ביותר עד כה בטילי א״א". בפרסומים רשמיים נאמר שטווח טילי AIM-120 לדגמיהם הוא בין 50 ל-120 ק"מ, אך יתכן שבשיגור זה שוגר טיל בעל טווח מוגדל.

הטיל AIM-120 הוא  דגם מתקדם ביותר, טיל לכל מזג אוויר, משוגר מעבר לטווח הראייה, אך האמריקנים עומדים להחליפו בטיל מתקדם עוד יותר AIM-260 שיידע להתמודד עם טילי א״א סיניים מדגם PL-15. 

מטוסי F-15 שאחד מהן שיגר את הטיל טסים בזרועות האוויר של צבא ארה"ב כבר עשרות שנים, אך חיל האוויר מודה שלעולם לא שיגר מטוס כזה טיל אוויר-אוויר בקרב. חיל האוויר מתכנן להחליף דגמים ישנים של F-15 דור 4 במטוסי דור 5 חמקניים F-35 וב-F-15EX דור 4. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית