דיווח: "הרוסים איבדו את סבלנותם בעניין התקיפות הישראליות בסוריה"

משרד ההגנה הרוסי פרסם שתי תגובות לתקיפות האוויר הישראליות, דבר המהווה שינוי בעמדות הרוסיות בעניין. מקור רוסי מדווח כי הנושא קשור לשיחות פוטין וביידן בחודש שעבר

דיווח: "הרוסים איבדו את סבלנותם בעניין התקיפות הישראליות בסוריה"

חיילי צה״ל בגבול סוריה, פברואר השנה. צילום: Patrick Semansky/Pool via REUTERS

משרד ההגנה הרוסי פרסם שתי תגובות לתקיפות האוויר הישראליות בסוריה, ובכך יש שינוי בעמדות הרוסיות בעניין "התקפות הישראליות הנמשכות על הריבונות הסורית".

העיתון שארק אל אווסאט כותב כי חל שינוי בעמדה הרוסית, וכי מוסקווה "איבדה את סבלנותה בעוד תל אביב ממשיכה להתעלם מהקריאות הרוסיות לחדול מתקיפות בסוריה".

בעבר לא נהגו הרוסים להגיב על התקפות ישראליות, ואילו באחרונה פורסמו שתי הודעות תגובה לתקיפות בחאלב ובאתר של כוחות איראניים באל-קייסאר. סגן ראש מרכז הפיוס הרוסי בסוריה ואדים קולט מסר כי שני מטוסי F-16 ישראליים שיגרו מתחום לבנון ארבעה טילים מונחים לאזור העיר חומס והטילים הושמדו על ידי מערכת הגנ"א סורית.

מקור רוסי אמר לעיתון  כי הנושא קשור לשיחות פוטין וביידן בחודש שעבר, וכי מוסקווה קיבלה אישור לכך שוושינגטון אינה שביעת רצון מהתקיפות הישראליות הנמשכות. המקור הרוסי אמר כי  מטוסי חיל האוויר הישראלי לא חדרו לתחום האווירי הסורי אלא תקפו ממדינות שכנות, אולם התקיפות אינן יעילות כיוון שחלו שיפורים גדולים במערך הגנ"א הסורי.

המקור הרוסי הוסיף ואמר כי יש עתה ערוצי תקשורת פתוחים בין מוסקווה לבין וושינגטון, בניגוד לעבר כאשר היעדר קשר ישיר בין שתי המעצמות  "סיבך את העניינים".