מדברים. אבל מתי יעשו? בכירי צה״ל ומשהב״ט במילות הלל על קרית המודיעין

שר הביטחון בני גנץ, וראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, דיברו הרבה על קרית המודיעין החדשה בעצרת השנתית של אגף המודיעין. עם זאת, בשטח, הפרויקט תקוע כבר שנים. לפחות חלק מהאחריות רובצת עליהם 

מדברים. אבל מתי יעשו? בכירי צה״ל ומשהב״ט במילות הלל על קרית המודיעין

צילום: דובר צה״ל

העצרת השנתית של אגף המודיעין התקיימה השבוע בסימן מעבר צה"ל לנגב. את היום חתמו המשרתים בעצרת המרכזית בבאר שבע. העצרת נערכה בראשות שר הביטחון, בני גנץ, וראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, ובהשתתפות ראש אגף המודיעין, אלוף תמיר הימן, ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ, בכירים ומפקדים נוספים. 

גנץ: "צה"ל היה חלוץ בהורדת בסיסים ויחידות רבות לנגב, ובשנים האחרונות אנו מאיצים את התהליך ופועלים כדי להוריד יחידות טכנולוגיות ובהן יחידות אמ"ן לכאן. אנו מחויבים לכך שכל התהליכים הנדרשים יותנעו, והחזון יהפוך למציאות. לצורך הגשמתו – נייצר את התנאים לכך שמי שמשרת ומתגורר כאן יעשה זאת קודם כל מטעם של שליחות אבל לא יצטרך להסתפק בשליחות ובציונות בלבד: נחזק את מערכת הבריאות, ומערכת החינוך.

״נשדרג את התעסוקה. נעצים את הביטחון האישי. ונקבע ונדע כי מדינת ישראל כולה תצטרך להתגייס לצורך כך. נשפר את התשתיות ואת מערכת התחבורה, נבטיח הגעת רכבת לקרית המודיעין, כדי להזניק את איכות חייהם של המשרתים כאן, כמו של התושבים כולם. חשוב לנו לתת לכם את כל התנאים להישאר במערכת, ולהמשיך להתקדם בה".

כוכבי: ״בשנים האחרונות, אגף המודיעין נמצא לא רק בשדה הקרב, אלא נמצא בפעולות חשאיות, התקפיות, והוא גם קו ההגנה הראשון. המודיעין הופך את היכולות שלנו הרבה יותר מוסריות, כי אנחנו יודעים בדיוק איך להפעיל את הכוח. זה ארגון שלאורך כל השנים השתנה, המציא את עצמו מחדש, ושימש כמודל לחיקוי לארגונים בארץ ובעולם. הערב, אנחנו לא במקרה מקיימים העצרת בנגב ואני שמח שאנחנו עוברים לנגב. שליש מצה"ל כבר נמצא בנגב וחלקים רבים עוד עתידים לעבור גם הם. החזון של מדינת ישראל הוא להעצים ולהעשיר את הנגב והחזון של צה"ל הוא לקחת חלק בפרויקט הלאומי הזה - ואני מחוייב לו באופן אישי״.

הימן: "משרתי אמ״ן, כפי שנדרש מגוף שבו משרתים מיטב הבנות והבנים במדינה מצופה מאיתנו להיות בחוד החנית. בהיבט המבצעי הוכחתם את זה במבצע האחרון. גם בהשלמת החזון הלאומי של המעבר לנגב, נכון שאמ"ן יהיה חלוץ.״

אולי יעניין אותך גם