שר האוצר דן עם הנהלת איגוד ההייטק באתגרי החברות הישראליות

בפגישה קראו ראשי איגוד להגביר את התמיכה הממשלתית בצמיחתן של חברות ההייטק המקומיות ולרכז את כלל הסמכויות הרלוונטיות תחת גורם ממשלתי אחד

צילום: יח״צ, באדיבות איגוד ההייטק הישראלי

ראשי איגוד ההייטק הישראלי בהתאחדות התעשיינים נועדו אתמול (ג׳) עם שר האוצר, אביגדור ליברמן, לדיון בו הוצגו האתגרים וההזדמנויות העומדים בפני חברות המגזר בישראל. בפגישה נכחו ד"ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים, מריאן כהן, נשיא קבוצת מר ויו"ר איגוד ההייטק, מירב קינן, מנכ"לית האיגוד וחברי הנהלה נוספים.

בפגישה הציעו חברי האיגוד מספר צעדים שנועדו לקדם את תעשיית ההיי-טק הישראלי כגורם מוביל במשק ולעודד את צמיחתן של חברות נוספות באקוסיסטם. נשיא ההתאחדות, ד״ר רון תומר, אמר בפגישה כי יש לעשות הכול על מנת שחברות יישארו בישראל וירחיבו את הייצור המקומי.

בין הנקודות שעלו בפגישה דובר על מינוי גורם אחד מרכז בעבור תעשייני ההייטק, שהסמכויות הנוגעות אליו מפוזרות כיום בין מגוון רשויות ומשרדי ממשלה. בנוסף דובר על יצירת כתובת אחת אשר תגבש, בשיתוף התעשייה, תוכנית אסטרטגית לפיתוח ההייטק שתרכז את פעילות כל הגופים הרלוונטיים, תוך קביעת מנגנון עבודה ומעקב שוטף.

אחד הנושאים החשובים שעלו בפגישה הוא סוגיית ההון האנושי, חסם העיקרי המגביל כיום את חברות ההייטק מלצמוח בישראל. שר האוצר ליברמן הביע דאגה מהסוגיה וביקש מהנהלת איגוד ההייטק להציג רעיונות ותכנית לפתרונה.

כמו כן, הועלתה הצעה להשיק תוכנית יישומית להכפלת כוח האדם בהייטק תוך חמש שנים, גם בהיבט של שמירה על מערכת תחרותית עולמית, עידוד יציאה להכשרה ועבודה בהיי-טק ממוקדים במגזרים כגון החרדי וערבי ומינוי גורם מרכז להכשרות הטכנולוגיות בשיתוף המעסיקים.

בנוסף, הצדדים דנו בצעדים לשמירה על תחרותיות התעשייה, כמו התאמות למס גלובלי לחברות ישראליות, הפעלת תכניות תמריצים ליצוא והקלות רגולטוריות וביורוקרטיות. בפגישה קראה הנהלת האיגוד לקבוע הקצאת משאבים לצרכי השקעה במו"פ וחדשנות, באמצעות רשות החדשנות, בסך של 0.5% תוצר לשנה בכדי לתגבר את המחקר והפיתוח ולתמרץ חברות לגדול ולצמוח בישראל ולהרחיב את מאגר המשרות האיכותיות.

הנהלת האיגוד הציגה בפני שר האוצר דרכים למשיכת חברות גלובליות להשקעה הכוללות תמיכה ממשלתית נרחבת, הטבות מס ויצירת מסלול עוקף רגולציה עבור חברות, וכן קראה לתעדף רכישת פתרונות תוכנה וטכנולוגיות כחול לבן במגזר הציבורי מתוך רצון לשמור על יכולות הפיתוח וההון הטכנולוגי בישראל.

יו"ר איגוד ההייטק הישראלי, מריאן כהן, מסרה כי ״הגיעה העת לתת מענה הוליסטי לתעשייה הישראלית שצומחת במהירות משנה לשנה על-ידי הכפפת כלל הנושאים הרלוונטיים גורם ממשלתי אחד. רק בצורה זו ניתן יהיה להתוות מדיניות ולתת מענה לסוגיות הייחודיות כמו הכשרת ההון האנושי ועידוד השקעה במחקר פיתוח וחדשנות״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית