מערכת IronVision של אלביט משולבת בהתמודדות על נגמ"ש חדש למארינס

מערכת המודעות המצבית IronVision של אלביט מותקנת על גבי רכב האב-טיפוס "Cottonmouth'" של טקסטרון
 

Textron submitted its Cottonmouth prototype as its offering to the Marine Corps' advanced reconnaissance vehicle competition. (Courtesy of Textron)
 

חיל הנחתים האמריקאי הודיע בשבוע שעבר כי בחר בחברות טקסטרון מערכות (Textron Systems) וג'נרל דיינמיקס מערכות יבשה (GDLS) כמתמודדות הסופיות על בניית אב-טיפוס לרכב הסיור המתקדם (ARV) העתידי של החייל. המרינס אף יבחן עם חברת BAE את האפשרות של המרת הנגמ"ש האמפיבי (ACV) שלה לנגמ"ש סיור מתקדם. 

חברת ג'נרל דיינמיקס, יצרנית הרכב המשוריין הקל ARV-25 שנמצא כעת בשירות,  מסרה כי הגישה את הצעתה לאב-טיפוס כבר בתחילת חודש מאי. טקסטרון מסרה כי תתחרה עם רכב אב-טיפוס הקרוי "Cottonmouth" שכבר הספיק לנסוע 750 מיילים.

בהצהרתה הודיעה טקסטרון כי לרכב ה-Commonmouth יש יכולת לתגבר את התקשורת המבצעית ולעשות שימוש במערכות סיור, מעקב, רכישת יעד ו-C4. הרכב המצויד בטכנולוגיה חדישה, כגון מערכת המודעות המבצעית IronVision של חברת אלביט מערכות אמריקה, טכנולוגיה "שקופה" המספקת ראות מתקדמת ומודעות מצבית של 360°, מאפשר לחיל הנחתים לראות מעבר לקו הראייה.

האתר Defensenews.com מספר כי מוקדם יותר השנה חברת BAE לא יכלה לאשר כי תשתתף בפרויקט, אך מספר מקורות הקשורים למכרז זה מסרו כי הם מאמינים כי החברה הגישה הצעה. חיל הנחתים ביקש הצעות למחקר ופיתוח של אב טיפוס של רכב ה-ARV כחלק מתהליך החלפת כ-600 רכבי LAV-25 של BAE משנות השמונים. השלב הנוכחי של הפרויקט יימשך 22 חודשים, במהלכם יבנו ויוערכו אבות הטיפוס. אלו מתוכננים למסירה ברבעון הראשון של שנת 2023.

תהליך הערכת אבות-הטיפוס על ידי החייל יימשך כשישה חודשים. החייל יעריך את הנתונים שיתקבלו משלב המחקר ואבות-הטיפוס לגבי המרה אפשרית של הרכב האמפיבי (ACV)  לרכב הסיור המתקדם ((ARV ואז יקבל החלטה על המשך הדרך בשנת 2023.

בפנייתם לתעשייה הביטחונית, מסרו נציגי חיל הנחתים כי הוא "עשויים להמשיך" במאמץ ייצור לאחר השלמת פרויקט האב-טיפוס המוצלח, שעשוי להיות בשווי של כ-1.8-6.8 מיליארד דולרים לאורך חמש שנים. התכנון הוא לבנות כ-500 כלי רכב כאלו.

Defensenews.com מציין כי מתוך מסמכי תקציב עולה כי חיל הנחתים לקח לאחרונה כמעט 100 מיליון דולר מתוך התקציב למערכות מיגון למפעילי מערכות נשק למימון השלב התחרותי של אבות-הטיפוס של רכב ה-ARV. החלפת רכבי ה-LAV הופכת להיות יותר ויותר נחוצה, מכיוון שהפלטפורמה הקיימת נחשבת לרכב הקרבי הקרקעי המועד ביותר לתאונות בחיל הנחתים בשנים 2015 עד 2019.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית