לוקהיד מרטין תספק מערכות מטל"רי M142 נוספות לצבא ארה"ב

במסגרת החוזה עם צבא ארה"ב, לוקהיד מרטין כבר סיפקה יותר מ-400 משגרי HIMARS לצבא, למרינס וללקוחות בינלאומיים
 

By Photo: Cpl Ian Houlding/MOD, OGL v1.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=35477418

חברת לוקהיד מרטין זכתה השבוע (רביעי) בחוזה בשווי של מעל 160 מיליון דולרים לייצור ואספקת מערכת שיגור רקטות רב-קנית M142 עבור צבא ארה"ב. מערכת הרקטות הארטילריות הניידת (HIMARS)  הנה משגר טילים רב-קני קל שפותח בסוף שנות ה-90 עבור צבא ארה"ב ומותקן על גבי מסגרת משאית צבאית מסוג M1140.

מערכת ה-HIMARS נושאת צביר בודד של 6 רקטות או טיל בודד ATACMS על גבי משאית 5 טון ויכולה לירות את כל סוגי החימוש של מערכת השיגור הרב-קנית (MLRS). ניתן להחליף בין התחמושת של ה-HIMARS עם התחמושת של מטל"ר M227A1, אולם הוא יכול לשאת רק פוד אחד של מטל"ר זה במקום שני פודים עבור M270 ו-M270A1.

ה-HIMARS הנה יבילת-אוויר באמצעות מטוס הרקולס  C-130 וניתן לפרוס אותה באזורים שבעבר היו לא נגישים למשגרים כבדים. מערכת בקרת הירי של המערכת, יחידות האלקטרוניקה והתקשורת ניתנות להחלפה עם משגר M270A1 וכך גם לגבי הצוותים והכשרתם.

במסגרת החוזה עם צבא ארה"ב, לוקהיד מרטין כבר סיפקה יותר מ-400 משגרי HIMARS לצבא, למרינס וללקוחות בינלאומיים. מאז מאי 2005, צבא ארה"ב פרס 12 גדודי משגרים, הן ביחידות הצבא עצמו והן ביחידות המשמר הלאומי. הצבא מתכנן לפרוס עוד שישה גדודים כאלו. בנוסף, חיל הנחתים עצמו פרס 38 משגרים. המשגרים נוסו בהצלחה  בקרבות בעירק. מערכת ה-HIMARS נמצאת כיום בשירות צבאות ירדן, סינגפור ואיחוד האמירויות.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית