רמטכ"ל צבא ארה"ב מזהיר: העולם נכנס לתקופת חוסר יציבות

בכינוס מיוחד לציון ההכרזה על מבצעיות המטה החדש של נאט״ו בארה״ב, אמר הגנרל מילי כי אומות וארגוני טרור שואפים לחתור תחת הסדר העולמי הקיים ולהחליש שיתופי פעולה

REUTERS/Jonathan Ernst/File Photo

"על ארה"ב ונאט"ו לנקוט פעולה כדי שתימנע  מלחמה נוספת. לדעתי העולם נכנס לתקופה של פוטנציאל לחוסר יציבות, כאשר אומות מסויימות וארגוני טרור שואפים לחתור תחת הסדר העולמי הקיים ומבקשים להחליש את הכוחות הקיימים של שת"פים וביטחון כללי הקיימים".

דברים שאמר ראש המטות המאוחדים של צבא ארה"ב גנרל מרק מיליי בכינוס מיוחד לציון ההכרזה על מבצעיות המטה והמפקדה החדשה של נאט"ו על אדמת ארה"ב, בנורפוק, וירג'יניה. GLOBAL DEFENE NEWS מוסר כי הפיקוד החדש יהיה אחראי לביטחון אזורי באוקיאנוס האטלנטי ובקוטב הצפוני, הארקטי, ויהיו לו שתי מפקדות משנה אזוריות בהולנד ובנפולי, איטליה. הכינוס נערך על סיפונה של אניית התקיפה 'קירסטארג' של הצי האמריקני, והשתתפו עשרות הקצינים הבכירים ביותר בזרועות צבא ארה"ב.

גנרל מיליי ועמיתיו הדגישו בנאומיהם את הצורך להגיב על פעילות יתר של צוללות רוסיות באוקיאנוס האטלנטי, על גידול בתנועת אניות צבאיות ומסחריות באזור הקוטב ועל תופעות נוספות, וכל זה כדי להגן, לשמור ולאבטח את דרכי הים בין אירופה לארה"ב.

גנרל מיליי אמר כי יש מגוון של טכנולוגיות שמתפתחות בימים אלו, ואם ארה"ב ונאט"ו לא יתאימו את עצמן להתפתחויות האלו תוך 10 עד 15 שנה "אנו דנים את הדור שלנו למה שקרה לפני 76 שנים במלחמת העולם השניה".

השפעה עצומה על שדה הקרב תהיה ליסודות הבאים שמנה רמטכ"ל צבא ארה"ב: נשק מדויק מלווה במודיעין, בתצפית וסיור, בינה מלאכותית ושילוב בין כלים מאויישים לבלתי מאויישים. "מדינה שתשלוט בטכנולוגיות האלו, תדגול בדוקטרינה ותעמיד מנהיגות שתדע לנהל את כל אלו, לה תהיה עדיפות בתחילתה של המלחמה הבאה", דברי גנרל מיליי, רמטכ"ל צבא ארה"ב.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית