דיווח: מבנה מטה פיקוד ומבצעים אמריקאי-ישראלי מוקם בבסיס חצור

על פי פרסום גלוי, חיל האוויר האמריקני חיפש קבלן להתקין גג בבניין חד-קומתי בשטח 700 מ"ר בבסיס. במפקדת CENTCOM סירבו להגיב לידיעה

A detachment from US Naval Mobile Construction Battalion 11 pours concrete for the walls of a new building at Hatzor Air Base. (US Naval Mobile Construction Battalion 11 )

מפקדת כוחות צבא ארה"ב באפריקה ובאירופה מחפשת קבלן שיבנה גג בשטח של 700 מ"ר על גבי מבנה חד קומתי שישמש מטה פיקוד ומבצעים בבסיס חצור של חיל האוויר הישראלי בדרום הארץ. כך על פי דיווח של janes

בשבוע שעבר פרסמה מנהלת החומרים של ממשלת ארה"ב הודעה באתר האינטרנט שלה, ובה נאמר שבניין המפקדה עצמו כבר מצוי בשלב בנייה. לא נאמר למי מיועד הבניין, אך בדרך כלל מקובל שהשימוש הוא של צוותים משתי המדינות ,ארה"ב וישראל.

במפקדת פיקוד מרכז של צבא ארה"ב CENTCOM, שישראל נמצאת עתה בתחום אחריותה, סירבו להגיב לידיעה של ג'יינס. בהודעה האמריקנית יש תיאור של המבנה הנבנה באגפו הצפוני של בסיס חצור, ועל פי תרשים התקשורת בבניין יהיו בו עמדות ל-152 אנשי צוות ושני חדרי דיונים.  צילומי לוויין מראים שבין השנים 2014 ו-2019 נבנו בשטח ארבעה בניינים, שני בנייני מגורים ושני בניינים משרדים. 

גדוד הבינוי ה-11 של צבא ארה"ב פרסם ב-15 ביוני צילום המראה יציקת בטון לקירות מבנים בבסיס חצור. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית