DEFEA 2021 – תע"א מציגה מגוון פתרונות יבשתיים, ימיים ואוויריים

בין הפתרונות המוצגים: יכולות תחזוקת מטוסי הרקולס C-130, מערכת טילי ברק Barak MX , מערכות חימוש משוטט, מכ"מי MMR ועוד
 

צילום: תע״א

התעשייה האווירית הישראלית מציגה בימים אלו בתערוכת DEFEA 2021 הנערכת באתונה מבחר פתרונות ומערכות צבאיות כולל יכולות תחזוקת מטוסי הרקולס C-130, מערכת טילי ברק Barak MX , מערכות חימוש משוטט, מכ"מי MMR ועוד.

החברה מספרת בהודעתה כי בשנה שעברה החכיר משרד הביטחון הישראלי את כטב"מ "הארון" Heron בתצורתו הימית ליוון למשך 3 שנים, עם אופציה לרכישתו לאחר תום תקופת ההחכרה. לכטב"מ ה"הארון", המצויד עם מערכות מבצעיות ליום וללילה, מכמ"י סיור ימיים ותקשורת לוויינית, יש זמן שהייה מבצעי באוויר ארוך במגוון רחב של תרחישים כולל סיור ימי, הגנת גבולות יבשתיים וימיים, חיפוש והצלה, ניהול משברים ועוד.

בנוסף להתמחות בכטב"מים, התעשייה האווירית היא אחת מ-5 מרכזי התחזוקה, תיקון ושיפוץ (MRO) של מטוסים היחידים בעולם, במסגרתו היא ביצעה עבור חיל האוויר הישראלי את הארכת חייהם של מטוסי הרקולס C-130.

מערכת ה"ברק" Barak MX הנה מערכת הגנה אווירית מתקדמת המספקת פתרון משולב לאיומים אוויריים מרובים בו-זמנית ממקורות וטווחים שונים. המערכת משלבת בתוכה מספר מערכות משנה: מכ"מ דיגיטלי, מערכת בקרת ירי, משגרים, מגוון טילים מיירטים לטווחים שונים עם ראשי ביות מתקדמים, תקשורת קישור-נתונים וקישוריות מערכת רחבה.

מכ"מ MMR הנו מכ"מ מוכח-קרבית ובעל ניסיון מבצעי נרחב בישראל ובעולם. המכ"מ מאתר איומים אוויריים, מסווג אותם, מעריך את רמת האיום שלהם ומספק מידע חיוני המאפשרת למערכות לנטרל מספר רב של איומים בו-זמנית.

משפחת החימושים המשוטטים שפותחה על יד תע"א כוללת את ה-Harpy-NG, דור שלישי למערכות ביות כנגד מטרות קורנות, ה-HAROP, דור שני למערכת תקיפה אלקטרו-אופטית מדויקת, ה-Mini-Harpy, מערכת חימוש טקטית כפולה (אמצעי יום ולילה אלקטרו-אופטיים ומאתר מטרות קורנות), המערכת המשוטטת הטקטית Green-Dragon והחימוש המשוטט הטקטי  הרב-להבי ROTEM VTOL.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית