נלחמים בכסף השחור

IVIX השלימה גיוס סיד של 13 מיליון דולר ומשיקה  פלטפורמה למלחמה בכלכלה השחורה
 

נלחמים בכסף השחור

קרדיט לצילום: דורון לצטר

IVIX, פלטפורמת הטכנולוגיה הראשונה שנועדה להילחם בכלכלה השחורה, השלימה סבב גיוס סיד של 13 מיליון דולר, בהובלת 8Team ובהשתתפות Citi Ventures, Cardumen Capital ומשקיעים פרטיים נוספים. ההון שגויס יאפשר ל- IVIX לצמוח באופן משמעותי,  לגייס עובדים ולפתח את מערכי המכירות והשיווק.

IVIX נוסדה בשנת 2020 על-ידי מתן פטאל, המשמש כמנכ"ל החברה, ודורון פסוב, המשמש כ- CPO. פטאל, יוצא 8200, היה מייסד ומנכ"ל חברת סילברפורט, חברת אבטחת סייבר מובילה, וכיהן במשך עשור בתפקידי מו"פ שונים, בהם ב- Intucell, שנרכשה על ידי סיסקו בשנת 2013 בכחצי מיליארד דולר.

פסוב, יוצא יחידה 81, היה בעבר מנהל מוצר בכיר ב- Gita Technologies, והוביל את פיתוחם של מוצרי סייבר שנפרסו ברחבי העולם. בעבר עבד גם בקלארוטי (חברת פורטפוליו של Team8) כיועץ לאבטחת סייבר. כיום IVIX, שיושבת בתל אביב, מעסיקה 12 עובדים, רובם בישראל. בעקבות גיוס ההון החברה מתכננת לגייס עוד כ-40 עובדים, מתוכם כ-20 למרכז המחקר והפיתוח של החברה בישראל. 

היקף העלמות ההכנסות בעולם מגיע מדי שנה לכ-20 טריליון דולר, מה שמוביל להפסד הכנסות מס של כ-6 טריליון דולר. הפתרון של IVIX נועד לסייע לרשויות המס, שמסתמכות כיום על תהליכים ידניים וכלי עבודה מוגבלים, לצמצם משמעותית היקפים אלה ולבסס יכולת הרתעה. הטכנולוגיה של החברה, מונעת AI, מנתחת ביעילות מידע פנימי של רשויות המס וסורקת מידע פומבי, ומזהה העלמות מס והונאה גם בקני מידה גדולים.

הפלטפורמה של IVIX, אשר פרוסה כיום בכמה ממדינות ה-OECD, סייעה לרשויות המס לזהות במהירות ובדיוק רב מספר משמעותי של העלמות מס, לרבות בתחומים בהם מעל ל-50% מהעסקים לא דיווחו על הכנסות.  

מתן פטאל, מנכ"ל ומייסד IVIX: "אנו נרגשים להכריז על סגירת סבב גיוס הסיד שהובל על ידי Team8 Capital. לקוחות ברחבי העולם חוזרים ומדגישים כמה הפלטפורמה שלנו טרפה מחדש את הקלפים. יכולות ההתרחבות שלנו בשילוב שיעור הדיוק שעולה על 98%, מסייעים במאמצי ההרתעה של רשויות המס, ומסייעים לתשלום מס אמת".

שרית פירון, שותפה מנהלת בחברת Team8 Capital: "אנו מתרגשים מאוד מההשקעה שלנו בIVIX ומסגירת סבב הגיוס הנוכחי. מייסדי החברה עבדו בצורה מרשימה לפיתוח פלטפורמה ראשונה מסוגה בעולם שנועדה להאיר את "כלכלת הצללים". היכולות פורצות הדרך של IVIX מאפשרות לרשויות המס לאתר פעילות שאינה חוקית באופן אוטומטי ולהבטיח הערכה מדויקת של חבות המס".

ארנית שנער, מנהלת  חדשנות והשקעות הון סיכון של סיטי בישראל, אמרה: "הטכנולוגיה של IVIX מסייעת למאמצי הממשלות לנטר השתמטויות והונאות מסים ואנו רואים חשיבות אדירה בפעילות זו. עבדנו בעבר עם מייסדי החברה, השקענו בהם ובטכנולוגיות פורצות דרך שפיתחו ואנו מתרגשים לקראת העבודה עם הצוות על הפתרונות של IVIX".

פרד גולדברג, יועץ ראשי ל-IRS, ראש ה-IRS לשעבר, עוזר מדיניות מס ביטחונית ויועץ ל- IVIX אמר: "שימוש יעיל בטכנולוגיה ובנתונים הינו אתגר עולמי בכל הנוגע לגביות מס ולעסקאות כלכליות בלתי חוקיות. IVIX סוללת את הדרך קדימה, ומאפשרת לרשויות המס כלי מתקדם למלחמה בהונאות מס ועמידה בחוקים.״

אולי יעניין אותך גם