אלביט החלה באספקת נגמ"שי GUARANI לגאנה

הנגמ"שים ייוצרו על ידי חברת איווקו דיפנס במפעל בברזיל ותותקן עליהם מערכת נשק נשלטת-מרחוק שתסופק על ידי החברה הברזילאית Ares

https://www.ivecodefencevehicles.com/our-products/vbtp

בחודש אוקטובר 2020 דווח באתר ישראל דיפנס כי הפרלמנט הגנאי אישר הלוואה של 86.1 מיליון דולר לצורך רכישת 19 רק"מים מתוצרת חברת אלביט מערכות הישראלית מדגם לא ידוע. כעת נודע כי מדובר בנגמ"שי GUARANI 6X6 מתוצרת חברת איווקו דיפנס האיטלקית וכי כמות ראשונה של 11 נגמ"שים נמכרה כחלק מעסקת G2G בין ממשלות ישראל וגאנה.

במידה ואכן מדובר בנגמ"שי GUARANI, הרי זוהי העסקה השנייה של אלביט בשנה האחרונה בה מעורבים נגמ"שים אלו. באותו החודש (אוקטובר 2020) דיווחנו בישראלדיפנס כי אלביט זכתה בחוזה בשווי של כ-47 מיליון דולרים לאספקת 28 נגמ"שי GUARANI לצבא הפיליפיני.

על פי דיווח זה כל הנגמ"שים מצוידים בצריח מאויש עם מקלע כבד בקליבר 12.7 מ"מ ומשגר רימונים אוטומטי בקליבר 40 מ"מ. קיימת אפשרות להחלפה לעמדת נשק נשלטת-מרחוק עם מקלע כבד בקליבר 12.7 מ"מ. בנוסף, הנגמ"שים מצוידים גם במערכת תקשורת מבוססת-מחשב E-LynX ומערכת ניהול קרב  Torch-X תוצרת אלביט. 

בדיווח על גאנה לא פורטו המערכות בהם יצוידו הנגמ"שים, אך האתר monch.com מדווח כי הנגמ"שים ייוצרו על ידי חברת איווקו דיפנס במפעל בברזיל ותותקן עליהם מערכת נשק נשלטת-מרחוק שתסופק על ידי החברה הברזילאית  Ares שהינה חברת-בת של אלביט. בהסתמך על המקרה הפיליפיני, סביר להניח שמערכות רבות בנגמ"שים אלו גם הן יהיו מתוצרת אלביט מערכות.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית