תעשייה אווירית ו-RTI בשת״פ לקיצור הליך הוספת יישומים לפלטפורמות מוטסות

באמצעות שימוש ב-DDS הצליחה תעשייה אווירית להפחית את תהליך הוספת היישומים לפלטפורמות מוטסות מכ- 60 חודשים לחמישה חודשים בלבד

In the picture: OPAL simulator (Credit: IAI)

חברת RTI, המיוצגת בישראל על ידי חברת מטריקס, הודיעה כי התעשיה האווירית בחרה ב- RTI Connext® DDS לקישוריות בזמן אמת כחלק ממסגרת יישומים של אוויוניקה תפעולית (OPAL). ה- OPAL של התעשייה האווירית משמשת כתשתית לקישוריות רשת, שיתוף נתונים ופעולות אופרטיביות לכוחות האוויר, היבשה והים. 

על ידי שימוש ב- Connext לניהול תקשורת נתונים, התעשייה האווירית מסוגלת לסייע ללקוחות בענף ההגנה ליישם יישומים חדשים בשבריר זמן תוך הפחתת עלויות התפעול, הפחתת מורכבות הפיתוח ומאפשרת זמן מהיר יותר לשוק. בנוסף, מסגרת היישומים של OPAL הבנויה על DDS של Connext תאפשר לחברות לעמוד בדרישות התוכנית Modular Approach Approach.

בתנאי לחימה, משתנים קריטיים, כמו ראות לקויה והתנהגות אויב בלתי צפויה מדגישים מדוע חיוני שצוותי לחימה צריכים להיות מסוגלים לתקשר בצורה מאובטחת ואמינה בכל עת. 

עם זאת, אם כל כוח ידידותי פועל בתחום הרשת האישי או בערוץ התקשורת שלו, יכולת פעולה הדדית ופעולות משותפות, מאתגרות, בלשון המעטה. ללא הטכנולוגיה הנכונה, נתונים חשובים יכולים להישאר תקועים בממגורות תפעוליות ולא נגישים באופן מיידי למפעילי מערכות פיקוד ובקרה (C2). 

הכנסת יכולות פעולה הדדיות בזמן אמת קריטית להבטחת תוצאות מיטביות מכל יישום מבצעי חדשני חדש שמתווסף לפלטפורמה קרבית. באופן מסורתי, תהליך הוספת היישומים החדשים הללו לפלטפורמה מוטסת והשגת שילוב מלא, יכול להימשך בקלות בין חמש לשמונה שנים ולעלות מאות מיליוני דולרים.

קיצור מחזורי יישום אלה היא המשימה העיקרית של התעשייה האווירית. באמצעות פיתוח מסגרת היישומים של OPAL, על ידי יישום RTI Connext DDS, התעשייה האווירית הצליחה להפחית את תהליך הוספת היישומים לפלטפורמות מוטסות מכ- 60 חודשים לחמישה חודשים בלבד. 

גולת כותרת מרכזית נוספת של ביסוס OPAL על תקן DDS היא ההתאמה בין OPAL לבין התקן הטכני FACE ™, מהדורה 3.1, המגדירה סביבת אוויוניקה פתוחה לכל סוגי הפלטפורמות האוויריות הצבאיות. 

בנוסף, פריסת ארכיטקטורה משולבת של אוויוניקה (IMA) מאפשרת ל- OPAL להציג יישומים חדשים ביעילות תוך צמצום השפעת השינוי וקידום גישת FACE. בעזרת ארכיטקטורה מבוססת סטנדרטים זו, OPAL יכולה להמשיך ולהתפתח ולספק תאימות ויכולת רחבה עוד יותר לפלטפורמות אוויוניקה גלובליות.

"יצרנו את OPAL בכדי לספק מענה לפלטפורמות שונות לתקשר ביניהן. RTI Connext משמשת כמרכיב קריטי בתוך ה- OPAL בכדי לספק ללקוחותינו יכולת פעולה הדדית חלקה בין פלטפורמות, תוך צמצום זמן יציאה לשוק באופן דרמטי ", אמר טל זהרוני, סגן המנהל הכללי, חטיבת ההמרות והשדרוגים בתעשייה האווירית.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית