מפקד צבא ארה"ב באפגניסטן התפטר

ארה״ב משאירה כוח של כ-600 לוחמים לשמירת השגרירות האמריקנית בקאבול ונמל התעופה

Secretary of Defense Lloyd J. Austin III walks with the commander of NATO’s Resolute Support Mission and U.S. Forces – Afghanistan, Army Gen. Scott Miller, at Resolute Support Headquarters, Kabul, Afghanistan, March 21, 2021. (DoD photo by Lisa Ferdinando)

מפקד כוחות צבא ארה"ב באפגניסטן גנרל אוסטין מילר חדל למלא את תפקידו השבוע וכך הסתיימו 20 שנות נוכחות צבאית אמריקנית במדינה, שבה הטליבן מאיים להפיל את הממשלה בקבול.

בטקס צנוע ברובע הירוק בקבול אמר גנרל מילר: "תפקידנו הוא לא לשכוח לעולם אל המשפחות שאיבדו כאן את יקיריהם". אחרי הטקס המריא הגנרל במסור 'בלק הוק' למסעו חזרה הביתה בארה"ב, עם תחנה בוושינגטון שם ייפגש עם הנשיא ביידן ועם ראשי הפנטגון.

וושינגטון פוסט מוסר שהאמריקנים משאירים באפגניסטן כוח של 600 חיילים שישמרו על השגרירות האמריקנית ועל נמל התעופה הבינלאומי של קבול הבירה. גנרל מילר, קצין עתיר קרבות שפיקד בעבר על כוח העילית 'דלתה', העביר את אחריות הפיקוד לגנרל קנת מקנזי, מפקד פיקוד מרכז של צבא ארה"ב. מפקד הכוח הקטן שנשאר בקבול הוא קצין הצי תת אדמירל פיטר ווסלי. 

היועץ לביטחון לאומי של ממשלת קבול  חמדוללה מוהיב אמר לכתבים שממשלתו מתכננת אסטרטגיה כיצד לנהל את הלחימה בטליבן כדי להביסו.  "צבא ארה"ב יצא", אמר מוהיב, "וצבא אפגניסטן עושה הכל כדי למלא את מקומו". 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית