אירונאוטיקס תציג מבחר מהכטב"מים שלה בתערוכת DEFEA 2021

החברה תתמקד בכטב"מ המתקדם שלה, Orbiter 4 – פלטפורמה רב-משימתית עם יכולת נשיאה של מטענים מסוגים שונים וסיבולת מבצעית גבוהה בכל תנאי מזג האוויר
 

צילום: אירונאוטיקס

קבוצת אירונאוטיקס, ספקית ישראלית של פתרונות משולבים מבוססי פלטפורמות לא מאוישות, מטענים ותקשורת לשווקי הביטחון והגנת המולדת, תציג את פתרונות איסוף המודיעין שלה, בתערוכת DEFEA 2021 המתקיימת השבוע באתונה.

Orbiter 3 STUAS –כטב"מ המספק כיסוי תפעולי מורחב תוך בולטות מופחתת באופן קיצוני. הכטב"מ מתוכנן לפעול עם הדרג הטקטי ולתמוך בו והוא מספק משימות מודיעין, מעקב, רכישת יעד וסיור (ISTAR) עם סיבולת מבצעית ארוכה. האורביטר 3 היא מערכת מונעת חשמל היכולה לשאת מטענים עד למשקל של 5 ק"ג, כולל מטענים אלקטרו-אופטיים עם חיישנים מרובים הנושאים צייני לייזר לזיהוי יעדים.

לדברי אירונאוטיקס, הגרסה האחרונה של ה- Orbiter 3 STUAS מצוידת בקישור נתונים דיגיטלי מוצפן, עם סיבולת מבצעית מורחבת של 7 שעות ורדיוס תפעולי של 150 ק"מ.

Orbiter 4 STUAS – כטב"מ המתאים לפעילות יבשתית וימי, יכול לשאת בו-זמנית מטענים מסוגים שונים כגון אלקטרו-אופטיקה ומכ"מ ולהרחיב את יכולות המודיעין, מעקב וסיור שלו. הכטב"מ קל לשימוש, עם בולטות לוגיסטית קטנה וצוות קטן ואינו מצריך מסלול המראה. לדברי החברה, אורביטר 4 מספק יכולות גבוהות יותר מאשר פלטפורמות אחרות הפועלות כיום, עם סיבולת רבה יותר, יכולת שירות, גמישות תפעולית וחסכוניות. 

חימוש משוטט Orbiter 1K – כטב"מ המיועד למשימות שיטוט תקיפה. ל-Orbiter 1K יש יכולות הנחייה מתקדמות המבטיחות דיוק גבוה, קטלניות ונזק סביבתי מוקטן. באירונאוטיקס טוענים כי ה-,Orbiter 1K  המבוסס על המיני-כטב"מ Orbiter 2 המוכח-לחימה, מספק ביצועים יוצאי דופן מבחינת סיבולת וטווח משימות והוא הפתרון המושלם לרעיון המבצע של 'חיישן ליורה'. מיד עם המראתו ה-Orbiter 1K מתחיל לשוטט ולחפש יעדים. כאשר יעד נמצא, הוא תוקף אותו במדויק תוך גרימת נזק סביבתי מועט. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית